חיפוש

עיצוב לוגו – איך מתחילים ופירוט התהליך

בני אדם מתרשמים ממראה עיניים, ולא נותנים הרבה צ'אנס מעבר לרושם הראשוני. הלקוחות שלכם לא שונים מכך, ולכן ברור שהלוגו שלכם הוא אחד האלמנטים החשובים בתהליך המיתוג והשיווק של העסק. איך מתחילים לעצב לוגו, ומה התהליך הרצוי בדרך ללוגו המושלם עבורכם?

 עיצוב לוגו הוא אחד הדברים הראשונים שכדאי לעשות כשמחליטים על הכיוון העסקי של המוצר או השירות שלכם. לוגו, סמליל בעברית, ישדר ללקוחות שלכם, ולא פחות חשוב מכך, לכם עצמכם, שאתם אנשים רציניים ושכדאי לקחת את העסק שלכם ברצינות. בגלל זה, כמובן, כדאי שתהליך עיצוב ובחירת הלוגו יכלול חשיבה ותכנון על ערכי המותג שלכם ומה אתם רוצים לשדר כלפי חוץ. איך עושים את זה?

 

שלב ראשון – אפיון צרכי העסק וזיהוי ערכי המותג

השלב הראשון הוא בעצם שלב שהוא חלק מתהליך כולל של מיתוג עסקי, והממצאים שלו יהיו רלוונטיים ללוגו שלכם, אבל מלבד הלוגו גם לאתר, לאסטרטגיות השיווק ולכל אלמנט אחר בבניית המותג המדויק שלכם. חשוב לצלול פנימה ולהכיר את עצמכם ואת החזון העסקי שלכם לעומק, לזהות את הייחוד שלכם כעסק, את מה שמייחד את המוצר שלכם או את האישיות המובחנת שלכם כנותני שירות. אלה צריכים להשתקף בלוגו שלכם ולכן חשוב לזהותם במדויק.

 

שלב שני – היכרות עם השוק והמתחרים שלכם

כמו שחשוב להכיר את עצמנו, חשוב לדעת באיזו סביבה אנחנו פועלים. עלינו להכיר את המתחרים שלנו ואת המיתוג שלהם, וזה גם יקל עלינו בזיהוי הייחוד של עצמנו כעסק וכמותג. גם השלב הזה, כמו השלב הקודם, הוא חלק מתהליך המיתוג והמסקנות שלו יבואו לידי ביטוי לא רק בלוגו שלכם אלא גם בהיבטים נוספים בתוכנית השיווק של העסק.

 

שלב שלישי – העלאת רעיונות יחד עם המעצב או צוות העיצוב

זה השלב המרגש והכיפי, שבו היצירתיות של צוות העיצוב פוגשת את החזון והחלומות שלכם. בשלב הזה אפשר לחפש השראה, לחשוב על האלמנטים העיצוביים שאתם מתחברים אליהם, על שילוב טקסט בלוגו שלכם או אפילו על שימוש בטקסט בלבד ללא אלמנט עיצובי נוסף, וכמובן – על הצבעים שאתם מרגישים יותר ופחות נוח איתם.

כדאי להתמקד בצבעים שישקפו את ערכי המותג שלכם, מעבר להעדפות האסתטיות האישיות. זכרו שהלוגו הוא לא חולצה שתחליפו כל יום, וגם אם יש לכם חיבה לצבעים עזים במיוחד או משעממים במיוחד, זה לאו דווקא נכון לייצוג הוויזואלי הבסיסי והראשוני של העסק שלכם.

 

שלב רביעי – יצירת סקיצות ובחירה מתוכן

בעקבות השלב הקודם, המעצב או המעצבת ייצרו אוסף סקיצות במספר סגנונות, ומתוכם תבחרו את הלוגו שצלצל לכם נכון. לכו עם הלב והאינסטינקטים שלכם, ואל תשכחו שגם העיצובים המוכנים שהוגשו, יכולים להשתנות – גדלים, צבעים, גופן הטקסט, כולם ניתנים לשינוי ולעיצוב בהתאם לתחושה שלכם ולעין המקצועית של אנשי העיצוב שמלווים אתכם.

עיצוב לוגו

אולי תאהבו גם את

מה ללבוש לראיון עבודה
מה ללבוש לראיון עבודה?

ראיונות עבודה הם הזדמנות חשובה בחיים, במסגרתה כמעט כל פרט משמעותי. למראיין מוקצב זמן קצר לקלוט מי אנחנו ולכן רושם ראשוני הוא קריטי. רושם ראשוני

קראו עוד »
אינסטלטור מקצועי
בדיקת לחץ מים

זרימת מים חזקה מדי או חלשה מדי יכולה לקבוע את גורלה של מקלחת. כולנו מכירים את התחושה המאכזבת של פתיחת זרם המים וקבלת זרזיף לא

קראו עוד »