חיפוש

איך לעשות הסבה להייטק – צעד אחר צעד

אולי הגעתם למיצוי בתחום שלכם, אולי אתם רוצים להסב מהעולמות המסורתיים לעולמות הטק, ואולי פשוט הסבה להייטק זה הצעד המקצועי הנכון עבורכם כרגע. על מנת להפוך את התהליך הזה, שלפעמים עלול להיראות מייגע או מסובך, לפשוט וקליל – הכנו לכם מדריך ישיר, שיתווה לכם את הדרך הנכונה לקריירה החדשה.

 

מיפוי הכישורים שלכם

בין אם אתם מגיעים עם שנים של ניסיון בתחום אחר, או שעוברים לעבודה ראשונה בטק בתחום שלכם – מיפוי של הכישורים הנוכחיים שלכם הוא חלק חשוב בבנייה של תוכנית הסבה טובה. חברות מסוימות כמו svcollege.co.il יציעו לכם גם מבחני כישורים, על מנת לבחון לאיזה סקטור אתם הכי מתאימים.

 

בחירת התחום הנכון

סל הכישורים שצברתם אולי נשמע לא קשור להייטק, אבל במבט מעמיק יותר תגלו שיש לכם יותר להציע ממה שאתם חושבים, אפילו בתחומים רחוקים מהקריירה הנוכחית שלכם. לדוגמא, אולי נשמע שמורה לשעבר אמור לעבוד בתחומי הדרכה בטק, אבל יכולות המנהיגות, הטמעת מוסר עבודה והקפדה על משמעת, הן תכונות שמייצרות מנהלי פרויקטים מצוינים. בחירה במסלול המדויק ביותר עבורכם היא הצעד הראשון לבניית קריירה יציבה ובטוחה.

בחירת התחום הנכון

קורס מקצועי לפיתוח אישי

אחרי שמיפיתם את הכישורים שלכם, ובחרתם בתחום החדש – הצעד הטוב ביותר הוא להירשם לקורס מקצועי ולרכוש יכולות חדשות. חשוב לבחור קורס ומכללה שמכסים כמה שיותר מהחלקים שתצטרכו על מנת להיכנס לתפקיד – מהפרטים הטכניים, דרך ניסיון מעשי בתחום, ועד עזרה בתהליכי מיון וגיוס.

 

פרויקטים וצבירת ניסיון

ללא קשר באיזה תחום בחרתם, הניסיון הראשוני שלכם כנראה יגיע מיוזמות פרטיות, והשתפשפות בפרויקטים של חברים ומשפחה. צבירת ניסיון ראשונית היא דרך מעולה לחזק את סיכויי הכניסה שלכם להייטק. זכרו, רוב החברות התחילו בתור סטארט-אפ יזמי – והרוח האקטיבית והיוזמת הזאת מוערכת במיוחד אצל המועמדים הפוטנציאליים.

 

תוכניות מנטורשיפ וחניכה

דרך נוספת להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם להייטק היא דרך חונכים מקצועיים, בין אם דרך המכללה שלכם, או באופן פרטי. זה יהיה מאוד שימושי עבורכם שתהיה לכם דמות מקצועית זמינה להכווין ולהתאים אתכם לדרך הנכונה, תוך כדי הסתמכות על הניסיון שלה בעולם האמיתי. במיוחד בשלבים של מיון ומבחני בית – מנטורים הם דבר יקר מפז שיעמוד לצידכם.

 

המיון הראשוני, ראיונות, ומבחני בית

בניגוד לעולמות העבודה המסורתיים – תהליכי המיון והקליטה בהייטק הם מסובכים יותר, ולרוב יכללו מספר ראיונות ומבחני בית. חשוב להצטייד בגישה חיובית, ולא לפחד מכלום. כל מי שעובד בהייטק התחיל בתור ג׳וניור, עבר מבחנים כאלו, ובתור אנשים שעוברים הסבה אתם מגיעים עם ניסיון ויכולות עמוקות משל רבים אחרים, אפילו אם מדובר בתחומים אחרים.

 

לסיכום

הסבה יכולה להישמע כמו דבר מאיים ומסובך, אבל עם סדר הפעולות הנכון וגישה חיובית – הכל אפשרי. זכרו, זה לא שהכישורים שלכם והניסיון מעבודות קודמות הולך לאיבוד. יכולות הניהול, תשומת הלב לפרטים ויחסי האנוש שפיתחתם, ילוו אתכם בכל בחירת קריירה שתעשו, ויעזרו לכם להשתלב בשוק ההייטק בדרך לקריירה מנצחת. בהצלחה!

תהליכי המיון והקבלה

אולי תאהבו גם את

מה ללבוש לראיון עבודה
מה ללבוש לראיון עבודה?

ראיונות עבודה הם הזדמנות חשובה בחיים, במסגרתה כמעט כל פרט משמעותי. למראיין מוקצב זמן קצר לקלוט מי אנחנו ולכן רושם ראשוני הוא קריטי. רושם ראשוני

קראו עוד »
אינסטלטור מקצועי
בדיקת לחץ מים

זרימת מים חזקה מדי או חלשה מדי יכולה לקבוע את גורלה של מקלחת. כולנו מכירים את התחושה המאכזבת של פתיחת זרם המים וקבלת זרזיף לא

קראו עוד »