חיפוש

האם מטבעות דיגיטליים באמת בטוחים?

טכנולוגיית הבלוקצ'יין, באמצעותה סוחרים במטבעות דיגיטליים, נחשבת לבטוחה מאוד, בין השאר, בזכות האופי המבוזר שלה. עם זאת פצחנים הצליחו לבצע בעבר הונאות, אך הן מאוד נדירות. ארנק דיגיטלי קר הוא דרך בטוחה להגן על ההשקעה. במאמר זה נתמקד בצד הבטיחותי של סחר הבלוקצ'יין. 

 

מהם מטבעות דיגיטליים?

מטבע דיגיטלי המכונה קריפטו, קיבל את שמו מהמונח קריפטוגרפיה, טכנולוגיה להצפנה, אבטחה והגנה על מידע במערכות מחשב. יש אלפי סוגים של מטבעות דיגיטליים כאשר המוכר ביניהם הוא הביטקוין. הקליקו כאן למידע נוסף בנושא. מטבעות הקריפטו הם סוג של נכסים דיגיטליים שנוצרו באמצעות טכניקות קריפטוגרפיות המאפשרות לאנשים לקנות, למכור או לסחור בהם בצורה מאובטחת.

בניגוד למטבעות מסורתיים הנשלטים על ידי ממשלות ומוסדות בנקאיים, מטבעות דיגיטליים יכולים להיסחר ללא רשות מוניטרית כמו בנק מרכזי, באמצעות טכנולוגיית הבלוקצ'יין.

 

כיצד פועלת טכנולוגיית הבלוקצ'יין?

בלוקצ'יין הוא ספר דיגיטלי מבוזר וציבורי המשמש לרישום עסקאות על פני מחשבים רבים, כך שלא ניתן לשנות את הרשומה רטרואקטיבית ללא שינוי כל החסימות הבאות והסכמה של הרשת. טכנולוגיית הבלוקצ'יין נחשבת לבטוחה מאוד בזכות המאפיינים שלה הכוללים גם ביזור מידע.

טכנולוגיית P2P (עמית-לעמית) מתקדמת של מחשבים פועלת לשמור רישומים (המכונה גם ספרי חשבונות) של כל עסקאות הקריפטו.  אלפי פנקסים בודדים נשמרים ומאומתים זה מול זה, מה שעוזר למנוע הונאה ומפחית את הסיכון לזיוף.  הרשומות, הנקראות בלוקים,  קשורים באמצעות קריפטוגרפיה. כל בלוק מכיל גיבוב קריפטוגרפי של הבלוק הקודם, חותמת זמן ונתוני עסקאות.

 

האם ניתן לפרוץ בלוקצ'יין?

התשובה הקצרה לכך היא כן. אבל כדי שהיא תצליח הפצחנים צריכים  51% מכוח המחשוב בתוך רשת בלוקצ'יין. בעקבות השתלטות זאת ניתן ליצור רשומות מזויפות. הפרוטוקול של מערכת בלוקצ'יין מאמת את הרשומה עם היסטוריית העסקאות הארוכה ביותר. אם לפצחנים יש יותר מ-50% מכוח העיבוד, תהיה לו את היסטוריית העסקאות הארוכה ביותר.

המשמעות היא שהבלוקים המזויפים שלהם יהיו תקפים.  רשתות בלוקצ'יין קטנות יותר פגיעות במיוחד להתקפה של 51%.  עם זאת מתקפה מסוג זה דורשת מאמץ גדול והיא מורכבת ליישום. בנוסף לכך, רבות מהונאות הקריפטו אינן קשורות לניסיונות פריצה טכנולוגיים אלא ניסיונות להונות משקיעים להשקיע בעסקה שאינה קיימת.

 

כיצד תגנו על ההשקעה שלכם?

אחת הדרכים הטובות ביותר להגן על המטבעות הדיגיטליים היא לשמור אותם בארנק הדיגיטלי. מפתח הארנק הוא סיסמה שבלעדיה לא ניתן להיכנס לארנק.  ישנם שני סוגים מרכזיים של ארנקים קריפטוגרפיים כאשר מבין השניים, "אחסון קר" או "ארנק קר" הוא האפשרות הבטוחה יותר.

ארנק קר הוא ארנק פיזי הדומה לדיסק און קי, קטן, קל ונוח לנשיאה. הארנק הקר מנותק רוב הזמן מהאינטרנט. החיבור לאינטרנט הוא בעת ביצוע עסקאות. לארנק הקר יש רמת אבטחה גבוהה, באמצעות מפתח פרטי הכולל 24 מילים באנגלית.

 

אזהרת הרשות לניירות ערך

תחת הכותרת "אזהרה לציבור המשקיעים מפני השקעה בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים", הרשות לניירות ערך פרסמה מסמך בו התייחסה לסיכונים שונים בסחר זה כולל "סיכוני אבטחת מידע (סייבר), כמו הסיכון לגניבה או אובדן של מפתחות פרטיים (סיסמאות) לארנקים דיגיטליים המעניקים גישה למטבעות קריפטוגרפיים. התקפות סייבר נגד פלטפורמות מסחר בלתי מפוקחות וארנקים דיגיטליים הן תופעה רווחת", נכתב במסמך זה.

מטבעות דיגיטליים

אולי תאהבו גם את

מה ללבוש לראיון עבודה
מה ללבוש לראיון עבודה?

ראיונות עבודה הם הזדמנות חשובה בחיים, במסגרתה כמעט כל פרט משמעותי. למראיין מוקצב זמן קצר לקלוט מי אנחנו ולכן רושם ראשוני הוא קריטי. רושם ראשוני

קראו עוד »
אינסטלטור מקצועי
בדיקת לחץ מים

זרימת מים חזקה מדי או חלשה מדי יכולה לקבוע את גורלה של מקלחת. כולנו מכירים את התחושה המאכזבת של פתיחת זרם המים וקבלת זרזיף לא

קראו עוד »