חיפוש

מה ללבוש לראיון עבודה?

ראיונות עבודה הם הזדמנות חשובה בחיים, במסגרתה כמעט כל פרט משמעותי. למראיין מוקצב זמן קצר לקלוט מי אנחנו ולכן רושם ראשוני הוא קריטי. רושם ראשוני מורכב מדברים רבים ובין השאר ממה שאנחנו לובשים, לכן לקראת ראיון עבודה כדאי לבחור לבוש שאומר עליכם את מה שחשוב לכם לספר על עצמכם. הכנו לכם מדריך לבחירת הבגדים לקראת ראיון עבודה.

 

התאמה למקום העבודה

למקומות עבודה שונים יש קודים שונים של לבוש. לחברת הייטק אפשר להגיע בג'ינס, ולמשרד עורכי דין כדאי להגיע עם מכנסיים מחויטות. יש הבדלים בין משרד פרסום שבו הלבוש של העובדים יכול להיות פחות חסוד מזה של סגל חינוך בבית ספר. לפיכך, נסו להתאים את הלבוש למקום העבודה אליו אתם מתראיינים.

התאמה של הלבוש למקום העבודה תעיד עליכם שאתם מבינים את העולם אליו אתם מעוניינים להתקבל. למעסיקים חשוב מאוד להכניס אנשים עם ניסיון והבנה של עולם העבודה וזאת דרך מצוינת להפגין זאת. כיום כבר לא צריך אפילו להתרוצץ בין חנויות ולמדוד. ברשת H&M אונליין לדוגמה תוכלו למצוא מגון אאוטפיטים בהתאמה לראיון אליו אתם מתכוננים ללכת.

התאמה למקום העבודה

ניקיון וסדר

מעבר לסטייל, הדבר היוצר רושם טוב יותר מכל הוא ניקיון וסדר. בגד מקומט ומלוכלך, לא משנה כמה הוא יקר ויפה, יראה רע יותר מבגד זול נקי ומגוהץ. כך שהדבר הראשון הוא להכין את הבגדים מגוהצים ונקיים. הופעה נאה ומסודרת יוצרת רושם ראשוני של ענייניות ומקצועיות.

 

תשומת לב לפרטים

דרך טובה להעיד על עצמכם טובות מול מראיין היא תשומת לב לפרטים הקטנים בבחירת הלבוש שלכם, התאמה של אקססוריז, התאמה של צבעים, והתאמה של הנעליים למראה הכללי. מעסיקים רבים אוהבים להעסיק אנשים שמייחסים תשומת לב לפרטים.

תשומת לב לפרטים

ביגוד מכובד ומכבד

בישראל נוהגים להתלבש קז'ואל כמעט לכל מקום. גם למקומות עבודה רבים נהוג ללכת בגופיות, מכנסיים קצרים טי-שירטים, אך זה מאוד לא מומלץ להגיע כך לראיון עבודה. כאשר אתם בראיון עבודה אתם בסיטואציה חדשה עם אדם זר שצריך להעריך אתכם במהירות. אתם לא רוצים שהרושם שיתקבע הוא זלזול במראיין או במקום העבודה. עדיף תמיד להגיע עם ביגוד מכובד שמכבד את עצמכם ואת המראיין.

 

יש דבר כזה יותר מדי?

כן, בהחלט, לא כדאי להגיע לראיון עבודה כמו שמגיעים לחתונה. אנחנו רוצים לשדר רצינות אבל גם לא להיראות מגוחכים או להוטים מדי לקבלת התפקיד. חשוב לשמור על פשטות בלבוש כי גם לבוש מוגזם יכול להרתיע את המראיין. לבוש פשוט יעיד על צניעות, תכונה נוספת שמוערכת מאוד על ידי מעסיקים. המטרה שלנו בבחירת הלבוש צריכה להיות איזון בין צניעות לביטחון.

 

סיכום

לבגדים שתלבשו לראיון עבודה יש חשיבות רבה ביצירת הרושם הראשוני עליכם. בשביל לבחור את הביגוד המתאים צריך לשמור על איזון בין אלגנטיות וכבוד לפשוטות ונוחות. כאשר תמצאו את האיזון הזה, תוכלו להרגיש ביטחון – אלמנט משמעותי מאוד בראיונות עבודה. אז שיהיה בהצלחה!

מה ללבוש לראיון עבודה

אולי תאהבו גם את

אינסטלטור מקצועי
בדיקת לחץ מים

זרימת מים חזקה מדי או חלשה מדי יכולה לקבוע את גורלה של מקלחת. כולנו מכירים את התחושה המאכזבת של פתיחת זרם המים וקבלת זרזיף לא

קראו עוד »