חיפוש

זיוף טביעות אצבע: איך בכלל עושים את זה? 

זיוף טביעות אצבעות וחקר הזיוף זהו תחום שלם של מומחיות. אנשי מקצוע בכירים משקיעים את כל הקריירה שלהם בכדי להביא להתקדמות בתחום זה. זיוף שכזה עלול להוביל לתוצאות קשות לקורבנות העבירה, ואף להוביל להשלכות פליליות שלא בצדק. אבל איך בכלל מזייפים טביעות אצבעות ולמה? 

 

מי מזייף טביעות אצבעות ולמה?

ישנן מספר סיבות שבגינן מתבצעות זיופים של טביעות אצבעות. השימוש המוכר ביותר שמוצג בספרים וסרטים רבים הוא בכדי להפליל אדם מסוים בעבירה שלא הוא ביצע. השתלת טביעת אצבע של אדם בזירת הפשע תוביל את החוקרים להאמין שהוא היה מעורב בביצוע למרות שלא כך היה. בנוסף לכך ניתן להשתמש בטביעות אצבע מזויפות בכדי לפרוץ למכשירים דיגיטליים ובכדי לזייף אימות בדבר זהותו של מן דהוא.

 

זיוף טביעות אצבעות בצורה אנלוגית

ניתן להשתיל טביעות אצבעות מזויפות במקומות שונים וזאת על ידי לקיחה של טביעות אצבע ממקום אחד והעתקתן למקום אחר. פעולה זאת דורשת מומחיות רבה והיא קשה לביצוע. אם אתם חושדים שנפלתם קורבן לעבירה מהתחום הנ"ל כדאי לפנות למשטרה, ובמקביל ניתן לפנות גם למשרד חקירות של חוקרים פרטיים שיעזרו לכם למצוא את המידע שחסר לכם בכדי להוכיח שנפלתם קורבן לתרמית זו.

 

זיוף טביעות אצבעות בצורה דיגיטלית

צורת זיוף של טביעות אצבעות שהיא נפוצה הרבה יותר אם כי מוכרת פחות היא זיוף טביעת אצבעות באמצעים טכנולוגיים. קיימות היום מספר רב של תוכנות בשוק שמטרתן היא לזייף טביעת אצבע בצורה דיגיטלית. זאת בכדי לפרוץ למכשירים מוגנים ובכדי לזייף אימות בכדי להיכנס לחשבונות רשמיים.

 

כיצד ניתן להתגונן מפני זיוף טביעות אצבעות?

חשוב להבין שאין דרך בטוחה במאה אחוז להתגונן מפני זיוף של טביעות אצבעות, ולעיתים קרובות אם טביעות האצבע שלכם זויפו אתם תיאלצו להתגונן מכך בדיעבד. בכדי להקדים רפואה למכה, כדאי לא להסתמך על טביעות אצבעות כסיסמא במכשירים דיגיטליים. מומלץ להשתמש בסיסמא מורכבת ולהשתמש בתוכנה לשמירת סיסמאות בכדי לשמור אותה מוגנת.

בנוסף לכך מומלץ לפנות לאיש מקצוע במהירות האפשרית מרגע שאתם חושדים שנפלתם קורבן לעברת זיוף שכזאת. אלמנט הזמן הוא חשוב במיוחד במקרים כאלה מכיוון שבחלוף הזמן ייעלמו חלק מהראיות שיכולות לעזור לכם להוכיח שטביעות האצבעות שלכם זויפה.

 

טביעות אצבעות – מה צריך לדעת

זיוף טביעות אצבעות הוא עבירה עם השלכות קשות ולעיתים אף פליליות. חשוב לדעת שלמרות הדימוי בתרבות הפופולרית, רוב המקרים של זיוף טביעות אצבעות הם דיגיטליים ולא אנלוגיים. בכדי להימנע מזיוף שכזה, מומלץ לא להסתמך על טביעת אצבע כאמצעי כניסה למכשירים דיגיטליים חשובים. במקום השתמשו בסיסמא מורכבת ושימרו אותה בתוכנה ייעודית.

במידה ואתם חושדים שטביעות האצבע שלכם זויפו כדי מאוד לשקול פנייה לאיש מקצוע שיעזור לכם להוכיח שאכן כך הדבר ולמנוע מכך את ההשלכות החמורות של זיוף זה.

זיוף טביעות אצבע

אולי תאהבו גם את

מה ללבוש לראיון עבודה
מה ללבוש לראיון עבודה?

ראיונות עבודה הם הזדמנות חשובה בחיים, במסגרתה כמעט כל פרט משמעותי. למראיין מוקצב זמן קצר לקלוט מי אנחנו ולכן רושם ראשוני הוא קריטי. רושם ראשוני

קראו עוד »
אינסטלטור מקצועי
בדיקת לחץ מים

זרימת מים חזקה מדי או חלשה מדי יכולה לקבוע את גורלה של מקלחת. כולנו מכירים את התחושה המאכזבת של פתיחת זרם המים וקבלת זרזיף לא

קראו עוד »