חיפוש

מהם המקרים בהם אתם זקוקים לעורך דין רשלנות רפואית?

בין אם מדובר באבחון ראשוני ובין אם בניתוח, הפנייה לקבלת טיפול רפואי תמיד מלווה בחשש מסוים מפני תוצאות הטיפול עצמו ותופעות הלוואי השונות, היכולות להיגרם באופן טבעי וכתוצאה מהטיפול או כתוצאה מרשלנות רפואית. במקרה הראשון מדובר אמנם בסיכון סביר שכולנו לוקחים בחשבון, אך במקרה של רשלנות, בהחלט ניתן להגיש תביעה

 

מהי רשלנות רפואית?

קבלת טיפול רפואי כרוכה באמון מסוג מיוחד שאנחנו נותנים בצוות הרפואי, החל מהאחות ועד הרופא הבכיר, כשאנחנו מפקידים בידיהם את הטיפול בגופנו והאחראיות לבריאותנו. אמנם מרבית הטיפולים הרפואיים נגמרים על הצד הטוב ביותר, אך לא ניתן להתעלם ממקרים בהם נגרם למטופל נזק שמקורו ברשלנות של מי מהצוות הרפואי.

כך, מקרי רשלנות רפואית ייחשבו ככאלה במידה ואנשי הצוות הרפואי חרגו מנורמות הטיפול הסבירות שרופא אחר היה נוקט באותה סיטואציה ואף במקרים בהם שגו באבחון ופענוח תוצאות הבדיקות, כאשר כתוצאה מרשלנות זו נגרם נזק למטופל.

 

מה ניתן לעשות במקרה של רשלנות רפואית?

אין ספק כי נזקים שונים עלולים להתרחש במהלך הטיפול הרפואי ואת חלקם אנחנו אף לוקחים בחשבון כשאנחנו ניגשים לקבלת הטיפול הרפואי, במיוחד טיפולים רגישים כגון לידה וניתוח. אך כשמדובר בנזקים שנגרמו כתוצאה מרשלנות רפואית, אין סיבה שנשלים עם המצב כמות שהוא.

החוק אמנם אינו מתייחס באופן ספציפי למקרי רשלנות רפואית, אך מקרי רשלנות רפואית נכללים באופן כללי תחת פקודת הנזיקין, המתייחסת בין השאר לעוולת רשלנות, כך שבמקרה בהם עולה החשד כי מדובר ברשלנות רפואית, ניתן לפנות לעו"ד מומחה – עו"ד רשלנות רפואית כפיר דיין חובב, שיבדוק את היתכנותה של תביעת רשלנות רפואית.

 

באילו מקרים יש לפנות לעו"ד רשלנות רפואית?

מקרי רשלנות רפואית הם די קשים להוכחה, הן בשל ההגדרה העלומה למדי של התנהגות הרופא הסביר והן בשל הוכחת הקשר הסיבתי בין הרשלנות לנזק שנגרם, כך שבכל מקרה בו עולה החשד כי מדובר ברשלנות רפואית, מומלץ לפנות לעו"ד רשלנות רפואית בהקדם.

יחד עם זאת, ישנם מספר מקרים נפוצים למדי, המצביעים בסבירות גבוהה על רשלנות רפואית, ביניהם – ביצוע ניתוח בחלק הלא נכון של הגוף, השארת ציוד וחומרים בגוף המטופל לאחר הניתוח, עיכוב ביילוד העובר, בחירת שיטת יילוד לא מתאימה ועוד מגוון מקרים.

 

כיצד עו"ד רשלנות רפואית יוכל לסייע לי?

עו"ד רשלנות רפואית יסייע לכם בשלב הראשון בבחינת פרטי המקרה לאשורו וביסוס עילת התביעה ובשלב לאחר מכן – הכנת כתב התביעה והמסמכים הרפואיים הנלווים, לרבות הפניה לאנשי רפואה מומחים בתחום שייתנו את חוות דעתם. בנוסף, הגשת תביעה עם עו"ד מומחה תגביר את סיכויי הצלחת התביעה וקבלת הפיצויים בהתאם.

לסיכום, רשלנות רפואית היא תופעה ממנה לא ניתן להתעלם והיא נפוצה בשלל מצבים רפואיים, החל מאבחון ופענוח ועד מצבי לידה וניתוחים מורכבים. בכל מקרה בו עולה החשד כי נגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, מומלץ לפנות לעו"ד מומחה בתחום שיבדוק את פרטי המקרה וימליץ לכם על דרכי הפעולה המתאימות, לרבות הגשת תביעה ודרישה לפיצויים.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »