חיפוש

הטרדה מינית באינסטגרם – מהי, וכיצד ניתן להתמודד מולה

הרשתות החברתיות כלל והרשת החברתית אינסטגרם בפרט, הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו – למעשה, זו הדרך בה אנו מתקשרים כיום. למרבה הצער, הרשת החברתית היא לחלוטין דרך ״פרוצה״ דרכה ניתן להטריד מינית מאוד בקלות, ואכן אנחנו רואים יותר ויותר מקרים של הטרדות מיניות דרך האינסטגרם בשנים האחרונות. כיצד מתמודדים עם הטרדה מינית דרך באינסטגרם? כל התשובות כאן.

הטרדה מינית היא עבירה פלילית חמורה, אשר פוגעת בכבודו של האדם בצורה קשה מאוד. הטרדה מינית דרך האינסטגרם יכולה להיעשות בדרכים שונות ומגוונות, והיא אכן מתרחשת לא מעט בתוך הרשת החברתית הפופולרית בעולם.

אולם, מכיוון שההטרדה המינית נעשית דרך ערוץ תקשורת כמעט פרוץ לחלוטין, למעשה קל יותר להתחקות אחר ״המטרידן״. בנוסף, תיעוד ההטרדה והפיכת התיעוד לראייה של ממש הפכה אפשרית וקלה יותר עבור הקורבן.

 

מהי הטרדה מינית באינסטגרם?

כפי שציינו, הטרדה מינית נחשבת לעבירה פלילית חמורה ביותר, כיוון שהיא פוגעת במספר זכויות אדם בסיסיות מאוד – היא פוגעת בכבודו של האדם, בזכותו לפרטיות, בחירותו ואף בזכותו לשוויון.

למעשה, הטרדה מינית יכולה להיות כל אחד מהמעשים המפורטים הנ״ל:

  • סחיטה מינית באיומים
  • אמירה מבזה ומשפילה בעלת אופי מיני
  • הצעה מינית אשר חוזרת על עצמה
  • התייחסות בעלת אופי מיני
  • שליחת תמונה/סרטון מיני ללא הסכמה
  • פרסום תמונה/סרטון מיניים ללא הסכמת המצולם
  • התנכלות בעלת אופי מיני

 

נשים רבות חוות הטרדות מיניות חוזרות ונשנות דרך רשת האינסטגרם, בדרכים שונות ומגוונות, לרוב מדובר בהודעות מיניות ומטרידות החוזרות על עצמן, או שליחת תמונות מיניות ללא הסכמה וללא הבעת רצון כלשהו לקבלת התמונות הללו.

 

כיצד אוכל להתמודד עם הטרדה מינית באינסטגרם?

יש לציין כי קיימות מספר אפשרויות שניתן לפעול לפיהן, הן מבחינה נפשית והן מבחינה משפטית.

ראשית, אנו ממליצים לגשת לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה אזרחית כנגד האדם שהטריד אתכן/ם, לא לפני שתצלמו מיד מסך ותתעדו את ההטרדה המינית שהופנתה כלפיכם.

מוטב שתתעדו את ההטרדה כמה שיותר בסמוך למועד בו קרתה, הדבר יעלה את הוואלידיות של הראייה שתיתפס כראייה מוצקת בבית המשפט, במידה ותבחרו להגיש תביעה אזרחית בנוסף לתלונה.

בנוסף, אנו ממליצים לכן/לכם להיעזר בסיוע נפשי בדרך כזו או אחרת, שכן הטרדה מינית עלולה להעמיד אתכם בפני התמודדות נפשית שאינה קלה, ועל כן מומלץ להיעזר בגורם סמכותי המכיר מקרים דומים.

יתרה מכך, אם תבחרו להגיש תלונה אזרחית כנגד הפוגע, תצטרכו את כל התמיכה שניתן לקבל, ועל כן אנו ממליצים לכם להיוועץ ולהיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בהטרדות מיניות ובהגשת תלונה בעניין, אחד שידע כיצד לייעץ ולהדריך אתכן/ם בתהליך ובהתמודדות הלא פשוטה העומדת בפניכן/ם.
לפרטים נוספים אודות עורך דין בקיא ודיסקרטי להטרדות מיניות ויצירת קשר תוכלו להיכנס ל- https://www.dw-law.co.il/הטרדה-מינית-בעבודה.

כיתוב באנגלית only yes is yes - בהקשר של הטרדה מינית
כיתוב באנגלית only yes is yes – בהקשר של הטרדה מינית

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »