חיפוש

עורך דין משפחה – מה שחשוב לדעת

עורכי דין לענייני משפחה מתמקצעים בכל מה שקשור למשפחה: הקדמה משפחה, ניהול משפחה גרעינית או מורחבת וכן, גם פירוק משפחה. לתחומים האלה תתי תחומים מגוונים כגון: טיפול בצוואות וירושות, ענייני משמורת ואפוטרופסות, הסכמים בין בני זוג, הסדרת מעמד של ידועים בציבור, ניהול של הליכי גירושין ועוד. לכן חשוב לקרוא, להכיר ולדעת כמה דברים לפני שאתם מחליטים לפנות לעורך דין לדיני משפחה.

 

אז מה חשוב לדעת?

קודם כל אם אתם הגעתם למצב שאתם צריכים את שירותיו של עורך דין לדיני משפחה אתם בוודאי נמצאים במצב רגיש ולא פשוט.

חשוב שתדעו שזה ״קורה במשפחות הכי טובות״. פעמים רבות מתגלים קונפליקטים מורכבים בתוך המשפחה. לפעמים בני המשפחה מצליחים לפתור אותם בכוחות עצמם ולעיתים הם זקוקים להכרעה משפטית. במשפחה המורחבת נפגוש הרבה קונפליקטים סביב עניינים פיננסים. הכרעת עניינים במסגרת משפטית הינה תופעה מאד נפוצה בכל סוגי האוכלוסייה. לרוב, התגובה שלנו תהיה ככל הנראה, מאד רגשית כי משפחה זה דבר מורכב ומלא רגש, אבל אפשר לקחת נשימה עמוקה ולנסות לטפל בדברים על הצד הטוב ביותר. חשוב כמובן לעבוד עם עורך דין שיש לו לצד מקצועיות, מוניטין ונסיון רב גם את הרגישות המתאימה לרגעים האלה בחיים.

 

להקדים תרופה למכה

גם אם עוד לא הגעתם לרגע קשה בחיים מול המשפחה מומלץ לשקול לשכור את שירותיו של עורך דין טוב על מנת להסדיר את העניינים לפני. כך תוכלו למנוע קונפליקטים קשים בעתיד, ולהקדים תרופה למכה. עורכי דין לדיני משפחה יעזרו לכם לחשוב על כל הפרטים הקטנים וינסחו בשבילכם  מסמכים משפטים למצב עתידי בו עלול להווצר קונפליקט. הסכמים אלה כגון הסכמי ממון ואף צוואות מאד מומלצים וחשוב לפנות לעורך דין שתוכלו לסמוך עליו.

 

באיזה מקרים כדי לפנות לעורך דין לענייני משפחה?

1. תיקי גירושין

הסכמי גירושין, תביעות גירושין והקונפליקטים שהם מביאים יכולים להיות מאד סבוכים וכמובן ממש רגישים. עורך דין לענייני משפחה יכול לעזור לשני הצדדים להגיע להסכם, לנסח איתם את ההסכם ואף לבצע גישור לגירושין, במידה והתהליך מתבצע בהסכמה. כשמדובר בתביעת גירושין המתנהלות בבית המשפט יכול עורך הדין לייצג את אחד מבני הזוג. במקרה הזה תפקידו של עורך הדין יהיה לעזור למי שהוא מייצג למצות את הזכויות שלו או שלה. פירוק חיי משפחה אינו עניין פשוט ופעמים רבות עולות סוגיות שלא צפינו בתחילת התהליך. חשוב שעורך הדין המטפל בתיק גירושין יהיה מנוסה, חד ולא פחות חשוב בעל רגישות.

2. ניסוח הסכם ממון

נושא מאד רגיש המחייב עורך דין חד, חכם, בקיא בחוק, מנוסה ולצד כל אלה גם רגיש. חתונה או הסדרת חיים משותפים הם רגעים מאד משמחים בחיים שלנו ואנחנו מתמלאים באופטימיות ושמחה כשאנחנו מתחילים לתכן את החתונה או את החיים המשותפים. הסכם ממון יכול להיות נושא נפיץ בני בין הזוג ולעיתים גם המשפחות הגרעיניות שלהם ועלולים להיווצר מצבים לא נעימים. יחד עם זאת הסדרת היחסים הרכושיים והפיננסים לפני הנשואים יכולה לעזור מאד בהמשך הדרך ולחסוך סכסוכים רבים בעתיד

3. עריכת צוואות

עורך דין לדיני משפחה וירושה יכול לסייע בכתיבת צוואה. זה אחד הנושאים החשובים בחיים ועורכי דין מנוסים יעזרו לכם לחשוב על דברים שלא הייתם חושבים עליהם וגם לעגן אותם בתוך הצוואה על מנת למנוע סכסוכי יורשים בעתיד.

4. ניהול סכסוכי יורשים

במקרה ויש סכסוך יורשים עורך הדין יעזור לנהל את הסכסוך או ייצג את אחד הצדדים מבחינה משפטית. תפקידו של עורך הדין במצב הזה הוא לדאוג למימוש הירושה בצורה ההוגנת ביותר לפי חוק.

5. תיקי אלימות במשפחה

אחד הנושאים המורכבים ואולי הרגישים ביותר. עורך הדין המטפל במקרה כזה נדרש להרבה מקצועיות והבנה של החוק והרבה אינטליגנציה רגשית. בתיקים האלה חשוב שיהיה לצדכם מישהו שגם ילחם עבורכם וגם יכול להוביל למיצוי הזכויות שלכם ולא פחות חשוב הבטחון שלכם.

כמובן שאלה הן רק כמה מהדוגמאות המרכזיות בתחום העיסוק הרחב של עורכי דין לדיני משפחה. אם אתם ניצבים בחיים מול רגע בו אתם צריכים לבחור עורך דין חשוב מאד להבין מה תחום ההתמחות הספציפי שנכון עבורכם ולחפש עורך דין מומחה בהתאם לצרכים שלכם. אם אתם מתבלטים דעו שבחירה בעורך דין טוב יכולה לסייע למצב בצורה נרחבת. פעמים רבות בסכסוכים בתוך המשפחה אנחנו מונעים מרגש רב ועורך דין מקצועי וחכם יכול לעזור לבאר את הסיטואציה ולהסתכל על הדברים ממקום מקצועי ולא רגשי.

 

 איך בוחרים עורך דין משפחה?

דיברנו כבר על הרגישות המלווה את המהלך הזה. מדובר בזמן בחיים רווי בקונפליקטים, מלא רגש ועלול אף להיות מלא בחוסר וודאות ויציבות. בחירת עורך דין לדיני משפחה היא עניין חשוב ואין להקל בו ראש. אחת ההמלצות הכי טובות שלנו היא עו"ד משפחה הלנה שמחי עורכת דין מקצועית, בקיאה מאד, רגישה חדה וחכמה.

 

לפני שאתם מתחילים לחפש

הנה כמה כללי אבצע שיכולים לעזור לכם:

  1. נסיון ומוניטין – חשוב לבחור בעורך דין עם נסיון עתיר שנים והמלצות. מישהו שתתרשמו ממנו שיש לו הכרות מעמיקה עם שלל מקרים מתוך נסיון אמיתי.
  2. מקצועיות – חפשו עורך דין מקצועי, אדם שתתרשמו מהיכולות הוורבליות ומהידע והבקיאות שלו בנושא.
  3. רגישות – ביחרו עורך דין בעל אינטליגנציה רגשית. מישהו שתרגישו שמבין את המרוכבות הרגשית של המצב ויכול לעבוד איתה.
  4. זמינות – חשוב שתהיה לעורך דין זמינות עבורכם. עורכי דין שלוקחים יותר מדי לקוחות יכולים לפעמים ״לפול״ בזה. אל תחששו לשאול אותו על רמת הזמינות שלו ולעשות תיאום ציפיות בנושא.

 

בתקופה המורכבת הזו בחיים, קחו החלטות מושכלות. נסו למצוא את עורך הדין הכי נכון ומדויק עבורכם. שוחחו איתו לעומק בפגישת ההכרות כדי לבדוק התאמה, העזרו ברשימה הנ״ל על מנת לשאול שאלות. קחו נשימה עמוקה! ביחרו עורך דין טוב ותהיו בידיים טובות והמצב יבוא על פתרונו בהקדם.

עורכי דין לענייני משפחה

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »