חיפוש

תחליף חלב לגורי כלבים – מהם המותגים המומלצים?

במהלך השבועות הראשונים לחייהם גורי כלבים אינם יכולים לצרוך מזון יבש, והם מתקיימים באמצעות יניקת חלב אם או הזנה באמצעות תחליפי חלב לגורים במידה ואין אפשרות להניק אותם. שבועות אלו הם קריטיים להתפתחות הגורים ולכן חשוב להקפיד שיינקו או יקבלו תחליפי חלב, אך אילו תחליפי חלב מומלצים לצריכת גורי כלבים?  

 

הנקה היא צורת ההזנה הבריאה ביותר

אם יש אפשרות שהגורים יינקו את חלב אמם הרי שזאת האפשרות העדיפה מכולן, כמספר שעות לאחר הלידה מופק הקולוסטרום שהוא החלב הראשוני שנוצר לאחר הלידה, חלב זה הוא סמיך ועשיר בנוגדים וערכים תזונתיים המועברים מהאם לגורים שלה. גורים שלא קיבלו קולוסטרום לאחר הלידה עלולים להיות חלשים יותר ומומלץ לחסן אותם מוקדם יותר. בשלושה השבועות הראשונים לחיו של הגור התזונה שלו תהיה חלב אם בלבד ולאחר מכן הוא יעבור תקופת מעבר בה יתחיל לאכול אוכל יבש בהדרגה וימשיך לינוק עד לגמילה, החלב מהווה מקור לנוגדים המחסנים את הגור, לחומרי מזון ונוזלים המהווים את התזונה המלאה של הגור.

חלב האם הוא הבריא ביותר לגור אך לא תמיד קיימת כלבה מניקה, במקרה כזה יש לתת תחליף חלב לגורי כלבים שהוא הדבר הטוב ביותר אחרי חלב האם. חשוב לזכור שתחליף החלב לא מכיל את המרכיבים החיים והנוגדים הנמצאים בחלב האם וכי יש לסייע לגורים לעכל את תחליף החלב באמצעות עיסויים בבטנם. במידה ואתם מתכוונים להשתמש בתחליף חלב לגורים כדאי שתכירו מהם המותגים המומלצים.

 

מהם תחליפי החלב המומלצים לגורים?

קודם כל חשוב להדגיש שיש להשתמש אך ורק בתחליפי חלב המיועדים לגורים, תחליף חלב המיועד לתינוק למשל אינו מכיל את מה שהגור זקוק לו מכיוון שהוא מותאם לתינוק ולא לגור כלבים, חשוב לקנות תחליף חלב הדומה ככל האפשר לחלב אם של כלבים ובוודאי שלא לתת לגור חלב פרה. תחליפי החלב המומלצים והפופולריים ביותר הם תחליף החלב של ביהפר ותחליף החלב של רויאל קנין, שניהם עשירים בחלבונים הקלים לעיכול, הם כמעט זהים בהרכב שלהם לחלב אם ומתמוססים בקלות במים באופן מידי וללא משקעים. ביהפר נחשב לתחליף העדיף מבניהם מכיוון שהוא עשיר אפילו יותר בוויטמינים אך שני המותגים יספקו הגנה והתפתחות תקינה לגורים בשבועות הראשונים לחייהם.

 

אל תתפשרו על שום אפשרות אחרת

אם אין באפשרותכם לתת חלב אם תחליף החלב הוא הכרחי ואין להתפשר על שום אפשרות אחרת, במקרים רבים ישנה בעיה אצל הכלבה המניקה, מספר הגורים הוא גדול מידי בכדי שתצליח להניק את כולם או במקרים גרועים יותר מדובר בגור נטוש שחיו בסכנה. שימוש בתחליף שאינו מיועד לגורים, חלב פרה או אוכל יבש יזיקו לגור ועלולים לסכן אותו ולכן חשוב מאוד לבחור במותג מומלץ המיועד לגורי כלבים.

Chiemsee2016 / Pixabay

אולי תאהבו גם את