חיפוש

רשלנות רפואית בטיפול קוסמטי – מה ניתן לעשות

בשנים האחרונות, תחום הקוסמטיקה תופס חלק מרכזי במגוון טיפולי היופי השונים וניכר, כי טיפולי קוסמטיקה שונים ניתנים ללקוחות במגוון רחב של גילאים וביניהם, גם ללקוחות צעירים מאוד (בגיל ההתבגרות וכד'). בנוסף, אם בעבר, טיפולי יופי היו נפוצים בעיקר בקרב נשים, הרי שכיום, יותר ויותר גברים פונים לקבלת טיפולי קוסמטיקה ויופי, במגוון תחומים.

 

טיפולים כושלים

על אף שמטרתם של טיפולי יופי שונים, להביא לטיפוח ולשיפור במראהו ובתחושתו של המטופל, ייתכנו מצבים בהם עשוי להתרחש כשל במהלך טיפול מסוים, בעקבות "רשלנות רפואית". גם כאשר מדובר בטיפולים ללא ניתוח, כגון: טיפולים הכוללים שימוש בלייזר, המטופל עלול להינזק, כתוצאה מרשלנות רפואית מסוימת במהלך הטיפול.

 

הגשת תביעה בגין רשלנות במהלך טיפול קוסמטי

ככלל, מטופל שנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית, במהלך טיפול קוסמטי שקיבל, רשאי להגיש תביעת רשלנות לקבלת פיצויים בגין הנזק שחווה. בכדי שתביעתו תתקבל, יהיה עליו להוכיח סיבתיות, כלומר, שהנזק נגרם לו בשל התרשלותו של הרופא המטפל, במהלך ביצוע הטיפול. בכדי לקדם את התביעה יהיה על התובע לפנות לרופא בתחום בכדי לקבל חוות דעת בנוגע לנזקים מהם הוא סובל, שכן, חוות דעת רפואית משפטית, הינה קריטית להצלחתה של התביעה.

דוגמה לחוות דעת משפטית: הופעתם של נזקים בגופו של המטופל כתוצאה מטיפול קוסמטי.

 

האם תוצאות טיפול לא רצויות נחשבות כרשלנות רפואית?

ככלל, במידה ומטופל עבר טיפול קוסמטי, כאשר התוצאות שהתקבלו בסיומו אינן תואמות את מה שהובטח לו, קיימת עילה בגינה יוכל הוא לתבוע הוא תביעת רשלנות רפואית. יתרה מכך, במידה וקיים טיפול חלופי אחר, שבאמצעותו ניתן היה להגיע לתוצאות בטוחות יותר, גם אז קיימת עילה לתביעת רשלנות.

 

טיפולי הסרת שיער

כיום, ניכר כי תביעות רבות בגין רשלנות רפואית קוסמטית, נוצרו עקב הליכי השרת שיער בלייזר. רובן המכריע של תביעות רשלנות רפואית עקב הסרת שיער, הוגשו בעקבות אי השגת תוצאות רצויות, בניגוד למה שהובטח למטופל מראש, או בעקבות צלקות שונות שנשארו בגופו של מטופל, עקב הטיפול/ים.  ישנם מצבים, בהם מטופל רוכש טיפול או סדרה של טיפולי הסרת שיער, בשיטה מסוימת, מבלי שעודכן בתופעות לוואי או בסיכונים אפשריים הכרוכים בהליך הסרת השיער. במצבים  בהם לא נמסר למטופל המידע המלא אודות הטיפול שהוא עומד לעבור וכתוצאה מהטיפול, המטופל ניזוק, או שסובל הוא מטיפול ללא תוצאות אפקטיביות, יהיה זכאי הוא לקבלת פיצויים בגין רשלנות רפואית.

 

ניתוחי הסרת משקפיים – האם תתכן רשלנות רפואית?

לרוב, ניתוחים המיועדים להסרת משקפיים מתבצעים באמצעות שיטת לייזר, אשר הפכה לנפוצה בשנים האחרונות. על אף שמדובר בתהליך לא מורכב יחסית ושאינו כרוך בכאבים, ייתכנו מצבים בהם מצבו הבריאותי של מטופל מוערך באופן שגוי והדבר מוביל לרשלנות רפואית.

בתחום הסרת משקפיים, יש לוודא כי מטופל מתאים לסוג טיפול זה, בטרם תבוצע הסרת המשקפיים, שכן, הגבלות בריאותיות שונות, כגון: מחלות עיניים, עשויות לאבחן את המטופל כ"לא מתאים" לטיפולי הסרת משקפיים. מעבר לכך, במידה ומטופל לא קיבל את כל המידע הקשור לטיפול להסרת המשקפיים ולהשלכותיו, בטרם ביצוע הטיפול והוא ניזוק כתוצאה מהניתוח שעבר, הדבר עשוי להוות רשלנות רפואית.

 

לסיכום

עולם הטיפולים הקוסמטיים הולך ונעשה פופולארי יותר ויותר ומשרת אנשים במגוון גילאים. אולם, כאשר טיפול קוסמטי גורם לנזקים גופניים למטופל או שמסתיים בתוצאות לא אפקטיביות, עשוי הוא להוות עילה לתביעת רשלנות רפואית.

katyandgeorge / Pixabay

אולי תאהבו גם את

dance
מהי רפלקסולוגיה

  רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול המתבססת על טיפול בכפות הרגליים ומאמינה שדרכן ניתן לאבחן ולרפא בעיות שונות בגוף. הרפלקסולוגיה המערבית היא שיטת טיפול אלטרנטיבית אשר

קראו עוד »
ניתוח מתיחת בטן מהו

ניתוח מתיחת בטן מהו? ניתוח מתיחת בטן הוא הליך כירורגי המומלץ לכל מי שמראה הבטן הרפויה מטריד אותו, מתיחת בטן היא למעשה מתיחה של שרירי

קראו עוד »
ניתוח אף מהו

ניתוח אף מהו ניתוח אף אסתטי הוא הליך כירורגי שנעשה עקב סיבות אסתטיות שגורמות למטופל/ת להרגיש חסרי ביטחון ודימוי עצמי נמוך, מכיוון שהאף הוא איבר

קראו עוד »
ניתוח PRK מהו

ניתוח PRK מהו? במהלך השנים האחרונות נעשה ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הליך מקובל ונפוץ מאד. יותר ויותר אנשים מעדיפים לעבור את הניתוח ולהיפטר מן המשקפיים

קראו עוד »
כמה עולה הגדלת חזה

כמה עולה הגדלת חזה? מחירי ניתוח הגדלת חזה וניתוחים פלסטיים בכללותם מושפעים מכמה משתנים אשר גורמים למחירים לעלות או לרדת ביחס למחיר המוצע בשוק, המשתנים

קראו עוד »