חיפוש

ניתוח לייזר להסרת משקפיים מהו

ניתוח לייזר להסרת משקפיים מהו?

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הוא הליך כירורגי העושה שימוש במכשיר הלייזר בכדי לשייף ולחדד את קרנית העין כך שהראייה תהיה חדה וטובה יותר, את הליך כירורגי זה ניתן לבצע בכמה שיטות שונות אליהן נרחיב במאמר זה, כמו כן נסביר בקצרה איך כל אחת ואחת מהן מתבצעת, מהן הסיכונים באופן כללי, מהי תקופת ההחלמה ואיך היא משתנה בין ניתוח אחד לשני.

ניתוח לייזר להסרת משקפיים מידע כללי

מכשיר הלייזר הוא המצאה גאונית בעולם הרפואה הוא מאפשר להגיע למקומות שיד האדם מתקשה, הוא מאפשר דיוק שיד האדם לא מסוגלת לבצע והוא מאפשר תכנות לעוצמה וחדירה כה מדויקת שרק מכונה מסוגלת להגיע.

בניתוח לייזר להסרת משקפיים קרן הלייזר תחדור אל פנים העין שלכם מבעד שכבת האפיתל, ממש בקרקעית הקרנית שם היא תעבוד ביסודיות, תשייף ותחדד את הקימורים והפינות שגורמים לליקוי הראייה שלכם בקרנית. בכל שיטת ניתוח עומק הטיפול ועוצמתו יהיו שונים וכמובן בהתאם לכך גם לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות אותם נביא בפניכם כאן, את השיטה יבחר עבורכם הרופא המנתח וזאת על ידי אבחון יסודי של עובי הקרנית ואופן ליקוי הראייה שלכם, לא כל אחד יכול לעבור כל ניתוח לייזר, יש ניתוחים שעלולים להיות מסוכנים לעין שלכם בצורה ניכרת ולכן הרופא המנתח ימנע מלכתחילה להעמיד אתכם במצב זה.

משקפיים

סוגי ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר

  • ניתוח לייזר PRK – ניתוח זה הוא הניתוח הוותיק ביותר שקיים להסרת משקפיים בלייזר, בדומה לטיפול הסרת שיער בלייזר הוא גם נחשב מבחינת אחוזי הסיכונים שבו לבטוח ביותר מבין כל הניתוחים וזאת מכיוון כי ההליך כולו מתבצע באופן די שטחי, החיסרון שלו הוא שתקופת ההחלמה ממנו היא הארוכה והקשה ביותר וזאת בעקבות אופן החיתוך של שכבת האפיתל בטרם מתחיל הניתוח עצמו.
  • ניתוח לייזר אינטראלאסיק – למעשה זהו הניתוח היחידי מבין כל אלו שמוזכרים בעמוד זה אשר מתבצע 100% ללא מגע יד אדם, בכל שאר הניתוחים הרופא המנתח מסיר באופן ידני את שכבת האפיתל בצורה כזו או אחרת ( תלוי כמובן בסוג הניתוח ) בעוד בניתוח אינטראלאסיק הלייזר הוא זה שגם מבצע את חיתוך שכבת האפיתל ובכך מוריד במעט את הסיכויים לטעויות.
  • ניתוח לייזר לאסיק – לאסיק הוא ניתוח הלייזר להסרת משקפיים הכי נפוץ ופופלארי כיום, הוא מאפשר למתאימים שבניכם לעבור את הניתוח וכבר ביום שלמחרת לחזור לשגרת חיים כמעט רגילה ( עדיין לאחר ניתוח שכזה יש להיזהר ולהימנע מדברים מסוימים כמו ללכת לבריכה לדוגמא ), ההחלמה של ניתוח זה היא הקלה והמהירה ביותר שקיימת מבין שאר הניתוחים וזאת הודות לדרך ביצועו הייחודית והחודרנית שבעקבותיה הוא גם נושא בסיכונים הגבוהים ביותר שקיימים במהלך הניתוח עצמו. ניתוח זה איננו מתאים לכל אחד ואנשים בעלי קרנית דקה או רגישה יאלצו להסתפק בניתוח אחר.
  • ניתוח לייזר לאסק – ניתוח זה הוא למעשה היעד הראשון עבור אלו שלא התאימו לניתוח לאסיק, הניתוח הזה יותר בטוח מבחינת הסיכונים אך תקופת ההחלמה היא טיפה יותר ארוכה וטיפה יותר קשה, היא עדיין לא קשה וארוכה כמו זה של ניתוח PRK.

סיכונים באופן כללי לאחר ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

הסיכונים בניתוח לייזר להסרת משקפיים משתנים כמו שציינו קודם לכן בין שיטת ניתוח אחת לשנייה, כאשר הסיכונים הגבוהים ביותר שייכים ללאסיק והנמוכים ביותר שייכים לPRK, את פירוט הסיכונים המלא המשויך לכל שיטה ושיטה תוכלו למצוא בעמוד סיכונים בניתוח הסרת משקפיים בלייזר.

החלמה לאחר ניתוח לייזר להסרת משקפיים לפי סוג ניתוח

גם תקופת ההחלמה משתנה בין סוג אחד של ניתוח לבין מקבילו, את המידע המלא על ההחלמה המשוערת של כל שיטה ושיטה תוכלו למצוא בעמוד הרלוונטי.

אולי תאהבו גם את

ניתוח מתיחת בטן מהו

ניתוח מתיחת בטן מהו? ניתוח מתיחת בטן הוא הליך כירורגי המומלץ לכל מי שמראה הבטן הרפויה מטריד אותו, מתיחת בטן היא למעשה מתיחה של שרירי

קראו עוד »
ניתוח אף מהו

ניתוח אף מהו ניתוח אף אסתטי הוא הליך כירורגי שנעשה עקב סיבות אסתטיות שגורמות למטופל/ת להרגיש חסרי ביטחון ודימוי עצמי נמוך, מכיוון שהאף הוא איבר

קראו עוד »
כמה עולה הגדלת חזה

כמה עולה הגדלת חזה? מחירי ניתוח הגדלת חזה וניתוחים פלסטיים בכללותם מושפעים מכמה משתנים אשר גורמים למחירים לעלות או לרדת ביחס למחיר המוצע בשוק, המשתנים

קראו עוד »
הגדלת חזה ללא ניתוח מהי

הגדלת חזה ללא ניתוח מהי המילה "ניתוח" הייתה ועודנה מרתיעה ומפחידה, ואין כמעט אדם שלא יפחד מניתוח הגדלת החזה בו יתבצעו חתכים עמוקים שיגרמו לתהליך

קראו עוד »