חיפוש

ניתוח מתיחת בטן מהו

ניתוח מתיחת בטן מהו?

ניתוח מתיחת בטן הוא הליך כירורגי המומלץ לכל מי שמראה הבטן הרפויה מטריד אותו, מתיחת בטן היא למעשה מתיחה של שרירי הבטן הרפויים בין אם כתוצאה מהריונות רבים, דיאטה חריפה שהשילה קילוגרמים רבים ונפח משמעותי מהבטן.

במהלך הניתוח מותחים את שרירי הבטן הרפויים ומחזירים לגוף מראה מתוח ואסתטי יותר, במאמר שלפנינו נסביר ניתוח מתיחת בטן מהו, איך הוא מתבצע והאם זה מומלץ.

מספר שיטות שונות לביצוע

ישנם מספר אפשרויות לבצע ניתוח מתיחת בטן והן נלקחות בחשבון בהתאם למצבו הבריאותי והפיזי של המטופל, יש לקחת בחשבון את מצב השרירים ומידת רפיונם, את רוחב האזור המיועד לניתוח ואת מה שרוצים להשיג במהלכו.

שיטות הניתוח הינן:

  • ניתוח בטן מלא באופן זה מבצעים חתך מעל המפשעה ומהדקים את כל שרירי הבטן בצורה מתוחה, גם הטבור זז ממקומו וחזור להיות באמצע הבטן החדשה למראה טבעי.
  • ניתוח בטן חלקי במהלך זה של הניתוח לא מותחים את כל שרירי הבטן אלא רק את אלו של הבטן התחתונה. ניתוח זה מתאים למי שסובל מרפיון שרירים אך ורק באזור זה של הבטן התחתונה.
  • ניתוח אפרונקטומי זהו ניתוח שמתבצע כאשר אין בעיה בשרירי הבטן אלא רק בעור העוטף את השרירים, בניתוח זה מסירים את העור העודף שנמצא בדרך כלל באזור הטבור ואילו השרירים עצמם לא זזים ממקומם.

הגדרה מדויקת יותר לניתוח מתיחת בטן

ראשית נתקן את כל אלו שנוטים לטעות ולחשוב כי ניתוח זה מעניק מענה לשומן שנמצא מתחת לרקמות העור, כי אם המטופל סובל מעודף שומן שכזה יכול המנתח להמליץ לו על ניתוח שאיבת שומן עוד לפני הניתוח.

בניתוח עצמו מבצעים חתך בבטן התחתונה ממש באזור המפשעה ומפרידים את שכבת העור משכבת השרירים שמתחתיהם, את שרירי הבטן מצמידים יחד אחד אל השני כדי שיהיו מתוחים יותר ולא יזוזו ממקומם, אז המנתח מבצע תפרים סביב שרירי הבטן ודואג בכך שיישארו דבוקים זה לזה גם לאחר הסגירה.

לאחר שסיים לטפל בשרירים יתפנה הרופא לטפל בשכבת העור העליונה, המנתח יסיר את העודפים שנשארו מהעור ויחבר אותו בתפר עם סיכות כאשר העור מתוח.

לאחר הסגירה השרירים מתאחדים במקום ההדבקה שלהם למצב קצר יותר ובכך למעשה משלימים את ניתוח מתיחת הבטן באופן מושלם ויפה.

אולי תאהבו גם את

ניתוח אף מהו

ניתוח אף מהו ניתוח אף אסתטי הוא הליך כירורגי שנעשה עקב סיבות אסתטיות שגורמות למטופל/ת להרגיש חסרי ביטחון ודימוי עצמי נמוך, מכיוון שהאף הוא איבר

קראו עוד »
כמה עולה הגדלת חזה

כמה עולה הגדלת חזה? מחירי ניתוח הגדלת חזה וניתוחים פלסטיים בכללותם מושפעים מכמה משתנים אשר גורמים למחירים לעלות או לרדת ביחס למחיר המוצע בשוק, המשתנים

קראו עוד »
הגדלת חזה ללא ניתוח מהי

הגדלת חזה ללא ניתוח מהי המילה "ניתוח" הייתה ועודנה מרתיעה ומפחידה, ואין כמעט אדם שלא יפחד מניתוח הגדלת החזה בו יתבצעו חתכים עמוקים שיגרמו לתהליך

קראו עוד »