חיפוש

מתכוננים לחנוכה – אילו חנוכיות קטנות מומלצות

בכל בית יהודי, חילוני או דתי, נוהגים להדליק נרות חנוכה על פי מצוות חג החנוכה. על מנת להתכונן לחג, מומלץ לרכוש חנוכייה מחומר איכותי שתהיה עמידה לשנים ארוכות, ולבחור את הגודל שלה על פי הצרכים. המאמר יפרט אילו חנוכיות קטנות מומלצות.

 

למי מתאימות חנוכיות קטנות?

בלא מעט בתים בישראל ישנן חנוכיות שהפכו לחלק מהבית והמשפחה. החנוכיות מעטרות את המזנון או הוויטרינה ומשמשות את בני הבית לצורך הדלקת נרות בחג החנוכה. על פי המצווה היהודית מדליקים במשך 8 ימים נרות לזכר ניצחון המכבים ונס פך השמן. ישנן משפחות שרוכשות חנוכיות גדולות ואחרות שמעדיפות חנוכיות קטנות תלויות או בעלות בסיס ורגל.

בדרך כלל החנוכיות הקטנות מתאימות לבני ישיבות, חיילים או מטיילים שרוצים לקחת איתם לדרכים את החנוכייה על מנת לקיים את מצוות החג. החנוכיות הקטנות קלות לנשיאה ואינן תופסות מקום במטלטלים. בנוסף, ישנן משפחות שמדליקות את החנוכיות בתוך תאים קטנים מיוחדים בפתח הבית וצריכות שהן יתאימו מבחינת הגודל לתא ומקרים מסוימים לאדן החלון. גם משפחות שלא רוצות להשקיע הרבה כסף או מחפשות חנוכיות זמניות, יעדיפו את החנוכיות הקטנות.

 

אילו חנוכיות קטנות מומלצות?

קטלוג חנוכיות קטנות מומלצות מכיל אפשרויות מגוונות. מבין האופציות ניתן למנות חנוכיות מדגם C2, אלכסון לבני, אלכסון פריז ריקוע, גוליה, מיני מעוז צור, סימן שאלה חלק, ויקל ועוד. כל החנוכיות הקטנות עשויות כסף טהור ומוסיפות הדר ותפארת לאדן החלון או לשולחן החג. הדגמים שונים זה מזה מבחינת הסגנון והעיצוב אותו בוחרים לפי הטעם האישי והצרכים. ככל שהחנוכייה קומפקטית יותר, כך היא תתפוס פחות שטח במרחב ותענה על הצרכים האינדיבידואליים של הרוכש אותה.

הגודל הקטן משרה על הבית חום ואור ומעיד על צניעות וענווה. חשוב לדעת שכאשר בוחרים מתוך הקטלוג חנוכייה קטן יש להקפיד שהמידה הרשומה ליד המוצר תהיה S (סמול) ולבחון את העיטורים שמוצאים חן בעיניכם. למשל, חנוכיות מדגם פריז הן חנוכיות פשוטות עם קו נקי אך הצורה שלהן מיוחדת הודות לקונטרסט שבין הבסיס הישר לקנים המעוגלים. בחנוכיות מדגם ונציה ניתן למצוא עיטורים מסורתיים ואילו החנוכיות האלכסוניות מודרניות יותר אך עדיין שומרות על העיצוב המסורתי.

 

האיכות של החנוכיות הקטנות

על אף שמדובר בחנוכיות קטנות, האיכות שלהן היא ללא פשרות. לא רק הגודל, העובי, העיצוב והדיוק של המרקמים והעיטורים נעשה בצורה קפדנית, אלא גם החומר חזק ואיכותי. הנחושת מצופה בכסף טהור ולכן היא עבה ועמידה.

לאחר ייצור החנוכיות הן נטבלות בתוך אמבט עם כסף ולכן הציפוי מתעבה וניתן לחריטה ולעיטור בעבודת יד מדויקת. יתרה מכך, לא פשוט לחרוט ולקשט על חנוכיות קטנות ובזכות עובי הכסף מדובר על תהליך ייחודי שאינו פוגע בחומר עצמו. לסיכום, החנוכיות הקטנות הן פרקטיות, קלות לניקוי ומחזיקות שנים רבות.

חנוכיה בצבע שחור
חנוכיה בצבע שחור

אולי תאהבו גם את