חיפוש

"זה לא מה שאת חושבת"

"אז פריז" שאלתי בהתרגשות. "ממש לא" הוא ענה לי די בנחרצות. "לונדון?" שאלתי בציפייה. "המממ… לא" ענה לי פעם נוספת. "תן לי לנחש, בטוח ברלין!" אמרתי משועשעת. "לא בדיוק מה שחשבתי עליו" ענה והישיר מבט אליי.

– "אז איזה עוד אופציות נשארו על השולחן? איטליה אולי, איך לא חשבתי על איטליה."

– "זה לא מה שאת חושבת" אמר, כאילו הצליח לקרוא את המחשבות שלי עוד בטרם הוצאתי מילה.

– "טוב יאללה, תגלה לי" נשברתי לבסוף

– "אז חשבתי שניסע לבדוק את אוטרכט, שטוטגארט ואולי אם יישאר לנו זמן, נקפוץ גם להכרות קטנה עם נאפולי". מתוך השמות הללו, הכרתי רק את נאפולי.

סקרנים לדעת מה יצא? גם אנחנו.

 

 הולנד האחרת

מה אתם יודעים על אוטרכט? מניחה שבדיוק כמוני, בטווח שנע בין 0 ל – 0.1.

 

 קצת רקע

העיר הרביעית הגדולה בהולנד, הממוקמת אי שם בלב ליבה של המדינה. מבחינת המראה חיצוני (כן, אנחנו מעט שטחיים פה), היא מאוד מזכירה את אמסטרדם, אבל מדובר בעיר קצת יותר ציורית ופסטורלית.

פרט מעניין נוסף הוא, שאוטרכט "מבוגרת" יותר מאמסטרדם – היא נוסדה סביב המאה ה – 1 לספירה.

 

 מה היא מציעה לנו?

את כנסיית הדום שלה, כפי שאנחנו רגילים למצוא בכל עיר אירופאית שמכבדת את עצמה. למבנה המרשים לקח המון זמן בנייה – בין 1284 עד 1520. ולנו יש עוד תלונות על קצב הבנייה בארץ.

בנוסף, אם הזכרנו את אמסטרדם, כמובן שישר חשבנו על תעלות המים שלה. לאוטרכט יש גם והתעלה הראשית – Oudegracht – נבנתה על מנת להפנות את כיוון הזרימה של הנהר.

ואם אנחנו כבר מספרים לכם מלא פרטי טריוויה על אוטרכט, אז הידעתם שהיה עד כה רק אפיפיור הולנדי אחד? סביר להניח שלא. מה שאתם לא יודעים עוד, זה שהבית שנבנה עבורו נמצא כאן. פיסת היסטוריה קטנה נוספת.

נמאס מפסטורליות ובא לכם קצת קצב? מוזיאון הרכבות נמצא פה ובו ישמחו לספר לכם כל מה שהם יודעים על רכבות, מסילות, תחנות ומה שביניהם.

 

 אוף דה רקורד

בהמלצה הכי חמה שלנו, פשוט תתיישבו לכם באחד מבתי הקפה הרבים שיש לאורך התעלות, עדיפות לשעות בין ערביים ותתרגשו מכל היופי שיש מסביב.

 

 גרמניה האחרת

אנחנו מכירים את ברלין, את מינכן, את פרנקפורט. שמענו איזו מילה או שתיים על קלן, על דיסילדורף ואולי אפילו על בון. אין לנו באמת שמץ של מושג איפה זה שטוטגארט ומה יש בה. תיכף נתקן את זה.

 

 קצת רקע

באמצע עמק מרהיב, על גדות נהר הנקר יש עיר. קטנה? ממש לא. מוכרת? לא לרבים. שטוטגארט משלבת בתוכה, בהצלחה רבה, בניינים מודרניים לצד מבנים בסגנון גותי מובהק. בנוסף שטוטגארט מוכרת כבירת הרכבים של גרמניה. מה הכוונה? חכו.

העיר נוסדה במאה ה – 2 לספירה. נוסדה אולי זו מילה גדולה, כי בהתחלה מה שהיה פה, זו חוות סוסים. משם אגב, הגיעה גם שמה – שטוטגארט פירושה עיר הסוסים.

 

 מה היא מציעה לנו?

מתחילים את הטיול לאורך הכיכר הראשית – כיכר הארמון. מה מיוחד בה? משני צידי הכיכר פזורת מזרקות המסמלות את הנהרות של באדן – וירטמברג – המחוז של גרמניה.

על הדרך מתרשמים מארמון הישן ואז מגלים את הארמון החדש. הבדלי בנייה הם משמעותיים – ה"חדש" בנוי בסנגון של ארמון ורסאיי הצרפתי.

בשנייה שמיציתם את המוזיאונים וגם בשטוטגארט צריכים מעט יותר קצב ומעט יותר אקשן, הולכים למוזיאונים של Mercedes – Benz או של Porsche. יש למוזיאונים האלה הרבה במה להפתיע אותכם, גם אם אתם לא מגדירים את עצמכם כחובבים גדולים של רכבים וספורט מוטורי.

ואז, כשרוצים להירגע מכל ההתרוצצות הזאת ולפנות להתרוצצות מסוג אחר לחלוטין – הולכים לעשות שופינג ברחוב הארוך ביותר של שופינג באירופה – קניגשטראסה.

 

 אוף דה רקורד

אל תשכחו לטעום את המנות המקומיות המיוחדות, ביניהן תוכלו למצוא את –

Fladlesuppe – מרק עם אטריות מבלינצ'ס (כן, גם אנחנו הופתענו), Mautaschen – כיסונים עם תפוח אדמה, תרד ובשר ולשתות מה – Kirschwasser – משקה דובדבני עם טעם מרציפן מובהק.

בטוח רוצים לדעת מה חשבנו על הטיול? מקומות פחות "פופולאריים" יכולים להיות לעיתים מרשימים יותר ממקומות מוכרים.

רצועת חוף

 

אולי תאהבו גם את

איך מתכננים יום כיף
איך מתכננים יום כיף?

להיות מאוהב זו הרגשה יפה, ובילוי זמן איכות משותף חיוני לכל זוג. עם התרבות התוססת, הנופים המדהימים והמקומות הרומנטיים במדינתנו הקטנה, ניתן למצוא אינספור הזדמנויות

קראו עוד »
ירח מלא על החוף
ליל ירח מלא

מה זה ירוק על כחול זרחני שרוקד באמצע חוף ים, כאשר רגליו שקועות בחול לבן ומרחוק נשמע רעש הגלים המתנפצים של המים הצלולים? סביר להניח

קראו עוד »