חיפוש

בעידן של היום ההשקעה הבטוחה זה הילדים שלנו

למרות שכל ילד הוא ייחודי והצרכים הספציפיים משתנים, ישנן מספר המלצות שיכולות לעזור בהתמודדות עם לימוד של ילדים עם צרכים מיוחדים. אנחנו מקווים שהם יועילו לך.

 

הסביבה

ילדים הנאבקים בלמידה משווים את עצמם לעיתים קרובות לאחרים ולכן הם עלולים להיעלב ולהתייאש בקלות. לכן, חשוב במיוחד שתהיה סביבה רגועה ונטולת האשמות. לשם כך:

  • קבע שגרה המבוססת על אירועים, ולא על זמן, (למשל ארוחת בוקר, משחק, לימודים, ארוחת צהריים וכו'). לעובדה שהם יודעים למה לצפות יש השפעה מרגיעה.
  • ספק פינת עבודה שקטה ונקייה מהסחות דעת. זה עשוי לדרוש שימוש באטמי אוזניים או תזמון מיוחד ללמידה בזמן שאין רעשים מסביב. ברור כמובן ששום צליל מרדיו או טלוויזיה לא צריך לזמזם ברקע.
  • ארגן את הבית. הילד אמור להיות מסוגל למצוא את מה שהוא צריך מבלי לבקש. צריך לאמן אותו להחזיר את הדברים למקום ולשמור על הסדר. אם לא אפשרי לעשות סדר בבית כולו, לפחות שמור על פינת העבודה של הילד מסודרת, ובעלת גישה נוחה לפריטים בשימוש התדיר ביותר. סוג זה של ארגון מאפשר לילדים לעבוד באופן עצמאי יותר.
  • הסבר כללים ותוצאות בצורה ברורה. ואז הקפד על משמעת ברוגע ובעקביות. אל תנהל דיונים סוערים. האופן הענייני הזה שומר על סביבה ניטרלית, שמרגיעה גם כשהילד מתעצבן. אם לא תרשה לעצמך להימשך לתסכול שלו, ובמקום תחזק את הגבולות שנקבעו, אתה תספק לו תחושת ביטחון. זה חשוב במיוחד לילדים עם הפרעות קשב. מכיוון שלעתים קרובות אין להם תחושה פנימית של מבנה, הם מוצאים ביטחון בידיעת הגבולות החיצוניים. עם זאת, כל הילדים נוטים לערער על הכללים ולמחות על התוצאות, מבלי להעריך את המאמצים שלך עד שהם יהיו הורים בעצמם. עמדו איתנים – ברוגע.

 

תכנון הפעילויות

כל יום מספק הזדמנות לילד לעסוק במשהו שהוא נהנה או שעושה לו טוב. זה מציע איזון הכרחי למאבקיו בתחומי חולשה. הדגש צריך להיות על אימון רוחני ופיתוח מערכת היחסים של ילדך עם עצמו. זכרו, הוא נלחם כל יום בתחומים שמגיעים במהירות או בקלות לאחרים. הוא לא רק זקוק לחיזוק רוחני, אלא לפיתוח הרגל למצוא את הכוחות בעצמו. לכן, פעילויות שמעצימות אותו חשובות מאוד.

התוכניות שלך אמנם יכללו יעדים ארוכי טווח, אך חשוב לקשר רק את המטרות הקטנות בהישג ידם של ילדך. תמתח קצת את היכולות שלו, אבל חשוב גם שתהיה רגיש למה שמאתגר מדי עבורו בשלב זה. פרק משימות לצעדים קטנים, ותאמר לו רק את הצעד הראשון. ברגע שהוא משיג זאת, תאמר לו את הדבר הבא. כך הוא לא המום ותהיה לו חוויה של הצלחות חוזרות ונשנות, ולא כישלון מוחץ אחד.

לפרטים ומידע נוסף אודות ההתמודות בגידול ילדים עם צרכים מיוחדים, בידקו באתר קול הזכויות.

ילדות בטבע

אולי תאהבו גם את