חיפוש

גופי תאורה מוגני מים לאמבטיה – איך יודעים מה מתאים?

אנו פותחים בו את היום ועוברים בו תמיד לפני השינה, מתרחצים, מצחצחים שיניים, מברישים וחופפים את השיער, חדר הרחצה הוא חלק מרכזי בחיים שלנו, ועל כן חשוב להתאים לחדר הרחצה גופי תאורה מתאימים אשר יענו כל על הצרכים שלנו, ויוכלו להתמודד עם האתגרים העשויים להתעורר משילוב מסוכן של מים וחשמל

 

תאורה בחדר הרחצה – מה חשוב לדעת?

כדי להאיר את חדר הרחצה משתמשים לרוב בנורות תאורה סטנדרטיות. יחד עם זאת גופי תאורה לחדר הרחצה שונים מיתר גופי התאורה אשר תמצאו בחדר הבית.

 

מדוע גופי תאורה לחדר הרחצה שונים מגופי תאורה אחרים?

התשובה לשאלה הזאת טמונה בסכנה של שילוב מים וחשמל. אומנם מים במצבם הטהור אינם מוליכים חשמל, אך המים המצויים בכל בית בישראל רחוקים מלהיות מים טהורים. לפני שאתם רצים לקנות מטהר מים, נרגיע ונאמר שמדובר בחומרים טובים כדוגמת מינרלים, אשר הגוף שלנו זקוק להם.

אך מים שכאלה בשילוב עם חשמל עשויים להוות סכנה של ממש, לגרום לקצר במקרה הטוב או במקרה הפחות טוב חלילה להסתיים בהתחשמלות ואפילו מוות. כדי להימנע ממצב מסוכן שכזה יש להתקין את גוף התאורה במרחק של 60 ס"מ לכל הפחות מאזור האמבטיה או המקלחת. אם גוף התאורה ניצב קרוב יותר לאזור הרחצה בחדר האמבטיה יש להתקין גוף תאורה תקני אשר הותאם במיוחד לחדר הרחצה.

 

כיצד בוחרים גוף תאורה בטיחותי המתאים לחדר הרחצה?

גוף תאורה לחדר האמבטיה הוא גוף תאורה חסין בפני מים. לרוב גוף התאורה עצמו מכוסה בחיפוי עשוי זכוכית או פלסטיק אטומים למחצה אשר מפזרים את האור בצורה נעימה. קיים מבחר גדול מאוד של גופי תאורה שכאלה כך שלאחר קצת חיפוש, כל אחד יוכל למצוא גוף תאורה העונה לטעמו העיצובי ולדרישות התקציב שלו.

 

עוצמת האור המומלצת

חדר הרחצה הוא החדר בו אנו מתארגנים, מתגלחים, מסדרים את השיער, מצחצחים את השיניים ומשתמשים במגוון רחב של תמרוקים ותכשירי איפור. כל הפעולות הללו דורשות תאורה מספקת אשר תאפשר לנו לראות בבהירות את מה שאנו עושים ותמנע מאיתנו טעויות או אי דיוקים.

על כן באופן טבעי, התאורה בחדר האמבטיה צריכה להיות חזקה במיוחד, ומפוזרת בצורה טובה. מומלץ להשתמש בגוף תאורה המכוסה באהיל ששובר את האור ומפזר אותו בצורה אחידה ואף לשקול להוסיף תאורה נוספת סביב למראה, תוספת נוחה ושימושית במיוחד.

 

גוון התאורה האולטימטיבי

ברוב החדרים שביקרתם בהם במהלך חייכם, הגוון של הנורות היה לבן או צהוב. לכל אחד מן הגוונים האלו יש יתרונות וחסרונות והבחירה בגוון המוצלח ביותר לחדר הרחצה היא לרוב עניין של טעם אישי והעדפה. ככלל אצבע ניתן לומר שתאורה לבנה דומה יותר לאור יום ומאפשרת להתמקד בפרטים טוב יותר. תאורה צהובה לעומת זאת היא יותר חמימה ויוצרת אווירה נעימה.

אם אתם עדיין לא בטוחים איזה גוף תאורה יענה על הצרכים שלכם בחדר הרחצה כנסו לחנות הבית של עידה, שם תוכלו להתרשם ממבחר עצום של גופי תאורה מוגנים לאמבטיה.

אמבטיה לבנה ומעליה תאורה
אמבטיה לבנה ומעליה תאורה

אולי תאהבו גם את