חיפוש

ביטוח אובדן כושר עבודה – מהו?

עבודה היא שגרת החיים עבור מרבית בני האדם, שכן זוהי הדרך העיקרית בימינו להתפרנס ולאפשר לעצמנו לחיות ברמת חיים שאליה אנו שואפים להגיע. עם זאת, ישנם לא מעט סיכונים ונזקים שיכולים להיגרם לנו במהלך העבודה – שבתחומים מסוימים אף מהווים חלק אינטגרלי משגרת העבודה (עבודה באתרי בנייה למשל).

זו הסיבה שכל עובד זקוק לביטוח אובדן כושר עבודה, שנועד על מנת להבטיח לעובד תשלום קצבה חודשית במקרה שהוא לא יוכל להמשיך לעבוד באופן סדיר.

 

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה, ומדוע הוא חיוני לכל עובד במשק?

כל עובד בישראל שהגיע לגיל המתאים (21 לגברים ו- 20 לנשים), בין אם עובד שכיר ובין אם עצמאי, צריכים לפי החוק להיות מבוטחים בביטוח פנסיוני. במסגרת ביטוח זה, העובד מפריש מהשכר שלו סכום מסוים לטובת הביטוח. ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בתוך הביטוח הפנסיוני, שמופעל במצבים בהם מצב בריאותי כלשהו מונע מהעובד להמשיך ולעבוד בצורה סדירה.

הביטוח תקף לכל תקופת הזמן בה העובד לא מסוגל להגיע לעבודה (בין אם מדובר על תקופה קצרה, תקופה ארוכה ואף לצמיתות), והוא מעניק לעובד עד 75% מגובה המשכורת שהייתה לו טרם הפגיעה שנגרמה לו.

אמנם לעיתים נדמה שהביטוח רלוונטי יותר לעובדים שמקום העבודה שלהם כולל סיכונים אינטגרליים ויום יומיים (כמו עבודה בגובה רב או חשיפה לחומרים מסוכנים), אך כל אחד מאיתנו עלול להגיע למצב בו הוא מושבת ולא מסוגל להגיע לעבודה באופן סדיר – בין אם בגין מחלה, פציעה, תאונת דרכים או כל נזק אחר שעלול להיגרם.

על כן, ביטוח אובדן כושר עבודה חיוני לכל עובד באשר הוא – על מנת שתוכלו להיות מכוסים ומבוטחים, על כל צרה שלא תבוא.

 

החזרי מס עבור ביטוח אובדן כושר עבודה

רשות המיסים מכירה בביטוח אובדן כושר עבודה כהוצאה מוכרת, שמפחיתה את שיעור המס שאותו העובד צריך לשלם. עובד שכיר שמעוניין לקבל את הטבת המס הזו עבור הביטוח, יכול לפנות לרשות המיסים בבקשה לקבל החזרי מס (גם עובד עצמאי רשאי כמובן לעשות זאת, אך לעצמאים לרוב יש רואה חשבון שיוכל לעשות זאת עבורם).

הפנייה לרשויות המס יכולה להיעשות על ידכם באופן עצמאי, או בעזרתו של רואה חשבון או יועץ מס – שיוכלו לקדם את ההליך בצורה מהירה יותר, עקב היכרותם עם המערכת ועם הנפשות הפועלות. את הבקשה לקבלת החזרי מס תוכלו להגיש גם בצורה רטרואקטיבית, עד שש שנות מס אחורנית!

בנוסף לטופס הבקשה להחזרי מס, עליכם לצרף טופס 106 ואישורים רלוונטיים נוספים (כמו תלושי משכורת או הצהרה על הכנסות אחרות שהיו לכם בתקופה המדוברת, אם היו כאלו). במידה וברשויות המס מאשרים את בקשתכם, החזר המס צפוי לעבור ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

אנשים עובדים על לפטופים

אולי תאהבו גם את