חיפוש

אני רוצה לבנות תכנית עסקית – איפה להתחיל?

כיום, רוב החברות והעסקים אפילו הקטנים שבהם, משתמשים במודל של בניית תכנית עסקית ובוחרים לבנות תכנית עסקית בכל פעם כאשר יש צורך בהגשמת מטרה או בהטמעת קידום ופיתוח מסוים של החברה והעסק. כל עסק שמכבד את עצמו ורוצה באמת לעמוד במטרות שהוא מציב לעצמו ולהתפתח במקום להישאר במקום – בונה מודל עסקי מסודר, ועוקב אחרי הצעדים בזמן הנקוב ככל האפשר. כדי להבין יותר במה מדובר ולבנות תכנית עסקית כראוי – לפניכם קצת על בניית תכנית עסקית ואיפה מתחילים.

 

מה היא בדיוק תכנית עסקית?

בניית תכנית עסקית היא בנייה של תכנית מסודרת והדרגתית המחולקת לכמה שלבים וצעדים. מטרתה של התכנית העסקית היא ליצור עסק או לקדם את העסק והחברה שלכם. התכנית העסקית תהווה את המודל והבסיס שלכם לפעולה ולפיתוח העסק, כאשר היא תפרט את כל השלבים והצעדים למען מטרתה וייעודה.

מדובר בתכנית פרקטית, שמגשימה מטרות פרקטיות ולא מדובר ברשימת חזון או במנשר מסוים. תכנית עסקית היא מודל עבודה שכמעט וכל החברות כיום עובדות לפיו, מאחר ומודל בתכנית מסודרת שמגדירה מה אורך הזמן, מה השלבים, וכך מייצגת גם את הגשמת המטרה באופן היעיל והפרקטי האפשרי.

 

מה ההמלצות החשובות בבניית תכנית עסקית?

פרקטית ומעשית בלבד

בניית תכנית עסקית צריכה להיות יעילה ופרקטית ככל הניתן, כדי שבאמת תוכלו להגשים אותה ולהוציא לפועל את כל הצעדים שתכננתם, בזמן שקבעתם. אין מקום לרוחניות ואין מקום לחלונות ריקים. חשוב לבנות תכנית מהימנה, שתהווה לכם שלד אמתי לעבודה ותמנע מכם ומהעובדים שלכם את היכולת לחפף ולהתגמש, כדי שתוכלו להגשים את המטרה באופן המיטבי ובזמן שהקצבתם.

 

פרטים מדויקים ככל הניתן

בניית תכנית עסקית מחייבת פרטים מדויקים ככל הניתן, כדי שבהמשך תוכלו גם לבנות את הצעדים ואת הקצאת העובדים באופן המדויק. לכן, חשוב לבדוק במדויק מה היא כמות העובדים הנדרשת, מה גובה השכר שהולך להינתן, מה הולכות להיות ההוצאות של התהליך. במידה ולא תנהלו במדויק בשלב התכנון, כל טעות שתעשו תגרור עוד הוצאות, או עוד ימי עבודה, ותפגע בתכנית ובהגעה למטרה.

 

תכנית שיווקית

בתוך התכנית העסקית, לצד כל המטרות והצעדים השונים, מומלץ מאד לדאוג גם לפרק שידאג לתכנית שיווקית טובה, כזו שצפויה באמת להרים את כמות המתעניינים באופן ממשי, כדי לדאוג שיהיה גם מי שייהנה ויצרוך את כל הטוב הזה שאתם מפתחים ומשפרים.

 

ניהול סיכונים

תכנית עסקית טובה, היא תכנית שתדאג גם לקחת בחשבון את הסיכונים שבדרך, ולדאוג מראש לכל סיכון לתכנית עבודה ויציאה ממנו.  כך תוודאו שכל התהליך מתבצע ללא פאניקה, במקצועיות האפשרית והכל כבר מסודר מראש. זו הדרך הכי טובה לוודא שגם כשיש פקשושים בדרך, כולם יודעים מה לעשות ואיך לצאת מהמצב במהירות האפשרית.

בניית תוכנית עסקית עם איש מקצוע

אולי תאהבו גם את