חיפוש

האם כל תיק פלילי בעבירת מין מחייב ייצוג של עורך דין?

עבירות מין הנן תחום פלילי מורכב ומסובך, לא מעט מקרים של עבירות מין צריכים להגיע לידי הכרעת בית המשפט ללא עדים וללא ראיות חד משמעיות, כשכל מה שיש זו המילה של הנתקף אל מול המילה של התוקף. לכן, תיק פלילי העוסק בעבירות מין חייב להסתייע בליווי של עורך דין המתמחה בעבירות מין מכל סוג.

בתיקי עבירות מין קיימת משמעות גדולה לחקירה כחלק מההליך המשפטי בבית המשפט, חקירה כזאת ידע לבצע אך ורק עורך דין מומחה. המאמר הבא צולל לרגע לנבכי התיקים שעוסקים בעבירות מין והדרך להתמודד איתם.

 

מהן עבירות מין?

תחום עבירות המין כולל בתוכו מעשי סדום, אונס, מעשים מגונים, הטרדה מינית ועוד, מדובר בתחום רחב יריעה המאגד עבירות שונות, בחלקן נחשבות לעבירות קלות ובחלקן לעבירות קשות מאוד המוגדרות בחוק  כפשיעה חמורה. לכן, על פי רוב, תיקים מסוג זה מתנהלים מול הרכב של שלושה שופטים בבית משפט מחוזי. אדם החשוד בביצוע עבירות מין נמצא במצב קשה ומורכב מאוד מבחינה משפטית ובמרבית המקרים, כל עוד מתבצעת חקירה ישהה החשוד במעצר.

 

מסע יחסי ציבור

בעשור האחרון זוכות עבירות המין למסע יחסי ציבור שלא היה מבייש כוכב קולנוע והאמת, טוב שכך. נושא עבירות המין מועלה פעם אחר פעם במידיות השונות, חברות כנסת, שרות ונשות ציבור בכלל, דואגות לדבר על הנושא ולמצב אותו בקדמת הבמה כתוצאה מכך שבמשך שנים רבות מידי הוא לא זכה לתהודה. בעקבות המצב הקודם עבירות מין רבות התרחשו בעיקר כנגד נשים בצבא, במשרדים ממשלתיים ובמקומות עבודה באופן כללי.

העובדה שעבירות המין זוכות כיום לחשיפה נרחבת בתקשורת ממקמת את החשוד מיד באור הזרקורים, מייצרת נרטיב שבדרך כלל איננו לזכותו ולכן, הוא חייב ייצוג משפטי מקצועי על ידי עורך דין מנוסה בתחום https://www.plili.org.il, שידע לטפל הן בעניין המשפטי והן בהדיפה של הלחץ התקשורתי, תוך שהוא מתראיין בשם מרשו תחת כל עץ רענן.

 

תיקי עבירות מין קטנים

לנוכח האמור בפסקה הקודמת יש לציין שכיום גם תיקים קטנים של עבירות מין זוכים לעיתים לתהודה, בעיקר אם החשוד הנו אדם מוכר ולו במעט. על מנת להתמודד עם תיק עבירה מינית קטן עדין חשוב להסתייע בעורך דין מנוסה, שידאג כל העת להפחית מחומרת המעשה, במטרה להגיע לבית המשפט עם תיק קטן ולא עם תיק שהתחיל כתיק קטן וגדל לממדים אחרים בעקבות תשומת הלב שניתנת כיום לתיקים מסוג זה. אסור לשכוח, גם שופטים הם בני אדם והם מושפעים מדעת הקהל ומהתקשורת במידה זו או אחרת.

 

שורה תחתונה

תיקים משפטיים העוסקים בעבירות מין הם תיקים מורכבים מצד אחד וכאלה שזוכים לתשומת לב מוגברת מצד שני. השילוב של שני אלמנטים אלה מייצר תיק משפטי שאסור לנסות להתמודד עמו לבד. חשוב לשכור עורך דין שזו מומחיותו ושיש לו ניסיון עשיר בניהול תיקים כאלה בבתי המשפט.

עבירת מין

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »