חיפוש

תואר ראשון עבור המגזר החרדי – איפה כדאי ללמוד?

שאלה כמו איפה כדאי ללמוד, היא לכאורה שאלה אישית, אבל כאשר בוחנים אוכלוסיות סטודנטים, ניכר שישנם מוסדות לימודיים אקדמיים שמתאימים יותר עבור קהלים מסוימים. מוסדות לימודים שמיועדים לקהילה החרדית הם מוסדות שהותאמו לאורח החיים החרדי ומאפשרים לסטודנטיות חרדיות ללמוד לימודים אקדמיים, לרכוש כלים, מיומנויות ומקצוע, מבלי להידרש לוותר, להתפשר או להתאים את אורח החיים שלהן לטובת הלימודים האקדמיים.

 

סטודנטיות חרדיות

העולם האקדמי, ממש כמו האוכלוסייה בארץ ישראל, לא עשוי מקשה אחת. הרחבת הדעת ורכישת ידע, כלים ומיומנויות הם תחומים שמתאימים לכל סוגי הסטודנטים בארץ, אבל אי אפשר להשוות בין סטודנטית רווקה וצעירה, שבוחרת ללמוד באקדמיה, לבין סטודנטית חרדית. סטודנטיות חרדיות הן קבוצה ייחודית בקרב הלומדים.


במקרים רבים, סטודנטיות חרדיות הן נשים מבוגרות יותר מסטודנטיות חילוניות. נשים חרדיות מגיעות אל תחום הלימודים, בדרך כלל, רק אחרי השלבים הראשונים של הקמת משפחה – כלומר, מדובר בנשים בשנות ה-20 וה-30 לחייהן, לרוב בעלות משפחה ומחויבויות שנגזרות מכך, בנוסף לצרכים המיוחדים של סטודנטיות חרדיות.

 

התאמה חברתית ומגזרית

כדי להתאים לימודים אקדמיים לתואר ראשון לקהל סטודנטיות חרדיות חשוב לזכור את התחומים שבהם עולים צרכים ייחודיים שלהן. בין השאר, יש לסטודנטיות חרדיות צורך לשמור על ערכים חרדיים גם במסגרת האקדמית ולכן יעדיפו מסגרת שמאפשרת לימודים בהפרדה מגדרית כדוגמת זו שתמצאו באתר https://e-academic.co.il/.

העובדה שרוב הסטודנטיות החרדיות, נשות משפחה, דורשת גם גמישות שמאפשרת לשלב את הלימודים האקדמיים עם חובות המשפחה ובמקרים רבים, יש צורך בשילוב הלימודים גם עם עבודה. מסגרות מותאמות מציעות לסטודנטיות חרדיות גם לימודי ערב ולימודים מקוונים, כדי להתאים לאורח חייהן.

 

טיפים לבחירת מוסד אקדמי מתאים

  • חשוב לזכור שמוסדות הלימודים שמתאימים ללימודים אקדמיים לסטודנטיות חרדיות הם מוסדות שמציעים מסלולים מקצועיים רלוונטיים, שמאפשרים גמישות בלימודים וכן לימודים בסביבה שמאפשרת לשמור על אורח החיים המגזרי, כמו הפרדה מגדרית.
  • כדאי וחשוב לערוך מחקר ולהכיר את כל האפשרויות לפני קבלת החלטה. בדיקה של אתר האינטרנט של המוסד החינוכי וחיפוש חוות דעת אודותיו, יוכלו להיות צעד חשוב לקראת החלטה מושכלת.
  • פנו לבוגרות המוסד החינוכי, מסביבתכן ובקשו חוות דעת מיד ראשונה, גם על הפן המקצועי והאקדמי של הלימודים וגם על התאמת הסביבה והאווירה לסטודנטיות חרדיות.
  • אם אפשרי, בקרו במוסד הלימודים באופן אישי, ביקור במקום יכול לעזור לכן בגיבוש ההחלטה.
  • אל תתביישו לשאול שאלות: מוסד הלימודים נותן שירות לסטודנטיות ולכן כדאי לשאול שאלות ולברר כל מה שחשוב לך לדעת כדי לעשות בחירה נבונה לגבי המוסד האקדמי המתאים לך ביותר.

 

לסיכום

הלימודים האקדמיים יכול להיות שלב מרתק, משמעותי ומשפיע בקריירה של כל אישה, גם אישה חרדית. כדי לאפשר לך להתרכז בתחום הלימודים, להשקיע בו ולהצליח, כדאי לבחור במוסד שמותאם לסטודנטיות מהמגזר החרדי או למוסד שמציע מסלולים ייחודיים שמותאמים לסטודנטיות חרדיות.

אישה חרדית

אולי תאהבו גם את

מנעול ומפתח
במה מנעולן מקצועי מתמחה

המנעולן של היום זה לא מה שהיה פעם, מנעולן מודרני צריך להיות בקיא בכל סוגי המנעולים הקיימים וזה אומר גם באלקטרוניקה ממוחשבת. העידן הדיגיטלי הביא

קראו עוד »
הארקת הגנה – האם זה הכרחי?

הארקת הגנה היא מנגנון חשוב בחיווט בבית, שמותקנת במטרה למנוע התחשמלות, חימום ושריפות בחשמל הביתי. כאשר יש צורך לפרוק חשמל מיותר ועודף וכדי למנוע התחממות

קראו עוד »