חיפוש

תביעת פיצויים כנגד המעסיק

תאונת עבודה, הינה תרחיש המוגדר כאירוע המתרחש במקום העבודה של אדם, בדרכו חזרה ממנה לביתו או בדרכו מביתו אל מקום העבודה ובמהלכו, נפגע העובד ונחבל בגופו או בנפשו. לזכותו של עובד שנפגע בתאונת עבודה עומדת האפשרות לתבוע קבלת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי וכן, קבלת פיצויים ע"י תביעת המעסיק.

 

מה כוללת אחריותו של מעסיק כלפי עובדיו?

באופן כללי, למעסיק יש מעמד גבוה במקום העבודה, יותר מזה שיש לעובדים הכפופים לו, שכן, לו יש את הזכות לקבוע את תחומי עיסוקיהם במסגרת העבודה, את התנאים הנלווים לתפקידיהם, את הוראות הבטיחות שלפיהם נדרשים העובדים למלא את תפקידיהם ועוד. מסיבה זו, למעסיק ישנה אחריות לדאוג לביטחונם ולשלומם של עובדיו, בזמן מילוי תפקידיהם במסגרת העבודה. הוא אחראי לספק עבורם סביבת עבודה נאותה ובטיחותית, שבה יוכלו הם לבצע את המשימות המוטלות עליהם באופן בטוח ומוגן.

 

סיוע של עורך דין בתחום

במידה ועובד נפגע בתאונת עבודה, זכאי הוא לפנות לעורך דין מומחה בתחום תאונות עבודה, למטרת ייעוץ והכוונה בנוגע לתאונה שעבר ובנוגע לזכויות המגיעות לו עקב הנזקים שנגרמו לו בתאונה. במסגרת ההתייעצות עם עורך הדין, יוכל העובד לקבל הכוונה בנוגע להגשת התביעה כנגד המעסיק שלו, למטרת קבלת פיצויים. למידע נוסף בנושא, בקרו באתר – פיצויים.

 

כיצד מתבצע תהליך תביעת המעסיק בגין תאונת עבודה?

כאמור, עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי להגיש תביעה נגד מעסיקו, למטרת פיצויים. אולם, על העובד חלה החובה להוכיח כי רשלנותו של המעסיק וחוסר זהירות מצדו, הם שגרמו לתאונת העבודה להתרחש.  הפיצויים הנדרשים ע"י התביעה מטרתם לכסות על אובדן יכולתו של העובד להשתכר בשל נזקי התאונה, על הכאב והסבל שנגרמו לו, על הוצאות טיפולים רפואיים ותרופות שנדרשות עבורו להחלמה ועוד.

את התביעה נדרש העובד להגיש יחד עם מסמכים רפואיים רלוונטיים, קבלות של הוצאות טיפולים ותרופות וכיו"ב, שמטרתם לחזק את הראיות המצביעות על הנזקים שנגרמו לעובד במסגרת תאונת העבודה. יש לציין, כי במידה והעובד סובל מהכות מסוימת, עקב נזקי התאונה,  מחובתו לצרף לתביעה גם חוות דעת של מומחה, שתציג את מצבו הרפואי ותהווה ראיה לטענותיו.

 

לסיכום

הגשת תביעת פיצויים כנגד המעסיק עשויה לעיתים עשויה להיות מורכבת ולא תמיד העובדים מודעים לזכויות המגיעות להם, בגין נזקי תאונת העבודה שנגרמו להם. באופן כללי, כל אדם שהיה מעורב בתאונת עבודה וניזוק במהלכה, בגופו או בנפשו, רשאי להגיש תביעה נגד מעסיקו, למטרת קבלת פיצוי. יחד עם זאת, חלה עליו חובת ההוכחה של קשר סיבתי בין התנהלות לא זהירה של המעסיק ובין התרחשותה של תאונת העבודה.

במידה והעובד זקוק לסיוע מקצועי בתחום, הינו רשאי להתייעץ עם עורך דין בתחום, בנוגע לזכויות המגיעות לו, עקב הפגיעה בתאונת העבודה ובנוגע להליך התביעה.

LAWSUIT

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »