חיפוש

פיצוי נזקי גוף עקב רשלנות רפואית

רבים מאיתנו חוששים עד מאוד מהידרדרות פתאומית בבריאות. לעיתים אנו קוראים את העיתון או שומעים בחדשות על אדם בריא שביקש לעבור הליך רפואי פשוט וחייו התהפכו עליו ברגע אחד. מקרים של רשלנות רפואית אינם זרים לנו למרבה הצער, אך אם אתם או מי מקרוביכם סובל מנזקי גוף עקב רשלנות רפואית, אין טעם לבזבז זמן. יש להגיש תביעה בגין אותם נזקים ולקבל את הפיצויים המגיעים על פי חוק. 

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מקורה בהליך רפואי בו התרחשה סטייה מרמת הזהירות הדרושה להליך רפואי תקני, סטייה שגרמה לנזק משמעותי למטופל שלא היה נגרם לו אלמלא היה עובר את ההליך הרפואי המדובר. היא יכולה להתרחש בזמן אבחון אצל רופא המשפחה שמתברר כלקוי או שגוי, צילום אולטרסאונד או רנטגן שאינו תקני, ועלולה להסתיים חלילה בניתוח שאין בו צורך או כזה שהשתבש ונכשל.

המשמעות- מטופל שלא קיבל את המענה הראוי מוצא את עצמו עם נזקים פיזיים אדירים המותירים אותו במצב של נכות או אובדן כושר עבודה, או לעיתים גרוע מכך. אדם אשר נפל קורבן לרשלנות רפואית זכאי להגשת תביעות נזקי רשלנות רפואית.

 

חישוב הפיצויים- אינו מדע מדויק

בראש ובראשונה, קביעת שיעור גובה הפיצויים עבור אדם הנפגע בנזקי גוף כתוצאה מרשלנות רפואית, מתבצעת על ידי השופט. השופט בבית המשפט יסתמך על מספר קריטריונים שיכריעו את שיעור הפיצויים, הכוללים את גילו של המטופל, מצבו הרפואי טרם הרשלנות הרפואית והנזק שנגרם לו כתוצאה ישירה ממנה, קיצור תוחלת חייו כתוצאה מכך, מצבו הכלכלי והפגיעה בכושר ההשתכרות שלו, היכולת הכלכלית של הסביבה לתמוך אותו וכן סוג המקרה המדובר.

בדרך כלל גובה הפיצוי יתייחס להשבת המצב לקדמותו, כלומר פיצוי בגובה סך ההוצאות שנכפו על קורבן הרשלנות הרפואית, ולא במטרה להעשיר אותו מעבר למה שהיה לו בטרם עבר את ההליך הקלוקל.

 

נכות רפואית לעומת תפקודית

גורם נוסף שעשוי להשפיע על גובה הפיצויים הוא סוג הנכות ממנה סובל האזרח התובע- נכות רפואית לעומת תפקודית. כאשר מדובר בנכות רפואית, האדם הסובל ממנה מסוגל להתנהל באופן עצמאי והיא אינה פוגעת בתפקודו התקין והיומיומי בצורה חסרת תקדים. לרוב היא מתייחסת לרשלנות רפואית בתחום הפלסטי והא.א.ג, נזקים שעל מנת לתקנם נדרשים ניתוחים פלסטיים נוספים.

נכות תפקודית היא מורכבת הרבה יותר, כאשר מדובר בנכות שפוגעת במטופל לטווח הארוך ובדרך כלל בפן הנוירולוגי והנפשי, ואינה מאפשרת לו אורח חיים תקין ועצמאי. ככל שהנכות של אדם היא תפקודית יותר, גובה הפיצויים לזכותו יהיו גבוהים יותר בצורה משמעותית.

 

היעזרו בעורך דין

כיום, ישנם עורכי דין רבים בעלי ניסיון רב בכל הקשור לתביעות נזקי גוף בגין רשלנות רפואית. אל תהססו לתבוע את שמגיע לכם, ומצאו עורך דין מומלץ הבקיא בתחום שייצג אתכם אל מול כל הגורמים הרלוונטיים, יאסוף את חוות הדעת המקצועיות הנדרשות וישיג עבורכם את הסכום המירבי המגיע לכם בחוק.

תביעות נזקי רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »