חיפוש

פטור מתשלום אגרת רישוי – האם קיים דבר כזה

בכל מקרה שבו פלוני מעוניין להפקיד את רישיון הנהיגה שלו ולהכריז כי רכבו אינו בשימוש, תהיינה באפשרותו לקבל החזר על תשלום אגרת רישוי.

בכדי לקבל את ההחזר, אנו ממליצים להתעדכן בשורות הבאות ולעקוב אחר השלבים הרלוונטיים לכם.

רגע לפני שרוכשים רכב חדש, מה אתם מתכננים לעשות עם הישן? ורגע לפני שטסים לנסיעה ארוכה לחו"ל, האם החלטתם למכור או להחנות את הרכב בחניון? בין אם כך אן כך, אתם תצטרכו להמציא את הפרטים הרלוונטיים אל מול משרד הרישוי. אם שואלים מומחים בעולם הרכב, הם תמיד יגידו לכם שהשבחת רכבים ישנים היא תחום ועולם נרחב. אם כך, גם במקרים של שיפוצים ממושכים ושחזורים לרכבים, יהיה מומלץ להקפיא רישיון ולקבל החזר תשלום על אגרת רישוי. המידע הבא בחסות צוות המומחים של חברת קפיטל מוטורס – ליסינג פרטי לרכבים מכל הסוגים.

 

ניתן להקפיא רישיון רכב ולקבל החזר יחסי על אגרת רישוי?

בעלים של רכב, שמודע לכך שרכבו לא יהיה בשימוש במשך תקופה מסוימת, יכול להפקיד את רישיון הרכב במשרד הרישוי. פעולה זו למעשה מזכה את בעלי הרכב בהחזר יחסי של תשלום על אגרת הרישוי. חשוב לדעת, משך ההקפאה של רישיון הרכב חייב לעלות על חודש ימים.

אם ברצונכם להקפיא את רישיון הרכב שלכם למשך תקופה קצרה מחודש ימים, אינכם צריכים לפי החוק להודיע על כך לאף גורם. כמובן, במקביל גם אף גורם לא יזכה אתכם בהפרש היחסי על תשלום אגרת הרישוי.

 

לאחר כמה זמן מקבלים החזר יחסי על תשלום אגרת הרישוי?

בתום 45 ימים, ההחזר למעשה ייכנס לעובר ושב של בעלי הרכב, בחשבון הבנק שלו. עוד חשוב לדעת, אם קורה מקרה שרישיון הרכב לא בתוקף (בזמן הגשת בקשת ההקפאה), לא יהיה ניתן להנות מהחזר כספי כזה או אחר על אגרת הרישוי.

כמו כן, במקרים של תשלום של אגרת הרישוי עבור רכב שלא נקלט במערכת, יהיה ניתן לקבל החזר כספי חלקי. במקרים שבהם ישנו הצורך לתקן את פרטי חשבון הבנק, לעדכן תשלום, או במקרים של תשלום כפול, יש לוודא זכאות להחזר יחסי.

 

מה צריך לעשות כדי לקבל זכאות או החזר יחסי על אגרת רישוי?

בכדי לקבל את ההחזר היחסי שלכם, יהיה עליכם להיכנס לאתר האינטרנט של משרד הרישוי. כמובן שאתם גם יכולים להגיע לשם פיזית, אבל בימינו ניתן לעשות הכול מהבית. באתר האינטרנט של משרד הרישוי תוכלו למלא בצורה מקוונת את הטפסים הרלוונטיים.

יהיה עליכם למלא את הטפסים ולשלוח אותם בצורה מקוונת. לאחר שאתם שולחים את הטפסים הנדרשים, אנחנו ממליצים ליצור קשר טלפוני עם משרד הרישוי בכדי לוודא שהם אכן קיבלו את מה ששלחתם להם באתר האינטרנט.

 

מה לקחת בחשבון כשמקפיאים רישיון רכב?

ולאחר שהבנו באילו מקרים ניתן לקבל החזר על תשלום אגרת רישוי, חשוב לדבר על משך התקופה שבה הרכב יהיה מושבת. בכל מקרה שבו אתם מעוניינים להקפיא את רישיון הרכב שלכם לתקופה ממושכת, אנחנו ממליצים לכם לאחסן את הרכב במקם המיועד לכך.

אם תשאלו מומחים בתחום הרכב, הם תמיד יגידו לכם שרכבים צריכים להיות מאוחסנים במקומות קרירים ויבשים, ללא לחות וללא חדירת גשמים ומזהמים. בתנאים לא נאותים מספיק, הפח עשוי להירקח וחלקי חשמל ואלקטרוניקה יכולים בקלות להתקלקל.

 

מה חשוב לדעת כשרוצים לאחסן רכב לתקופה ארוכה?

בכל מקרה שבו אתם מעוניינים לאחסן רכב לפרק זמן ממושך, אנחנו נמליץ לכם לעשות זאת במגרשי הרכב המיועדים לכך. וישנן גם חברות אחסון שניתן לאחסן בהן רכבים. ישנן חברות אחסה לפרקי זמן ממושכים, שדרכן תוכלו לשכור מכולות לאחסון מכוניות.

באופן הזה, אתם תוכלו להיות בטוחים שאתם משאירים את הרכב שלכם בידיים טובות. והכלל הזה תקף פעמיים מתי שמדברים על שחזור מכוניות ושיפוץ. במהלך שחזור רכבים, חלקי פח כאלו ואחרים חשופים, ככה גם רלוונטי לגבי חלקי אלקטרוניקה וחלקים מכאניים. וכשזה המצב, בקלות אפשר להגיע לתרחישים של צרות – אם מאחסנים לא נכון את הרכב. ואם אתם צריכים לאחסן רכב ייחודי מאוד, כמובן שגם תמיד ניתן לאחסן את הרכב בשיטות כספת שונות. שיטות אלו כוללות יותר מנעולים והקפדה מרבית על האחסון של הציוד.

 

חישוב פיננסי

אולי תאהבו גם את

הלבנת הון
מהם העונשים על הלבנת הון

הלבנת הון היא פעילות פלילית נרחבת ומזיקה המהווה איום רציני על המערכות הפיננסיות העולמיות. כאשר ההכנסות הבלתי חוקיות זורמות ללא הפוגה דרך רשתות ועסקאות מורכבות,

קראו עוד »
מס הכנסה
מה זה מקדמות מס הכנסה?

חלק שגרתי מהפעילות העיסקית שלנו כרוך גם בהתנהלות מול מס הכנסה, המעוניין לקבל את החלק המגיע לו באופן שוטף ולא להמתין עד לסוף השנה. תשלומים

קראו עוד »