חיפוש

הסימנים המעידים על רשלנות רפואית בלידה

לידה היא אירוע משמעותי בחיי האישה, המשלבת בתוכה התרגשות רבה לצד חרדה עצומה. אימהות לעתיד סומכות על אנשי מקצוע שיספקו להן את הטיפול הדרוש להן בתקופה כל כך קריטית. אולם, ישנם מקרים בהם עלולה להתרחש רשלנות רפואית בלידה, שיכולה לגרום לנזק הן לאם והן לתינוק. חשוב להיות מודעות לסימנים העלולים להעיד על רשלנות רפואית על מנת שניתן יהיה לנקוט בפעולה מתאימה. קבלו מספר סימנים נפוצים העשויים לרמז על רשלנות רפואית בלידה.

 

אי מעקב נאות אחר האם והתינוק

במהלך הלידה חייב להיות מעקב מקרוב אחר האם והסימנים החיוניים של התינוק. אי ביצוע מעקב רציף יכול להיות סימן של רשלנות רפואית בלידה. ניטור רציף של קצב הלב של התינוק, לחץ הדם של האם וסימנים חיוניים אחרים הינו הכרחי על מנת לזהות סיבוכים אפשריים באופן מיידי. ניטור לא נכון עלול להוביל לעיכוב בהתערבויות ולגרום לתוצאות חמורות הן לאם והן לילד.

לֵדָה

 

אבחון שגוי או אבחון מושהה של מצבים

סימן נוסף לרשלנות רפואית אפשרית בלידה הוא אבחון שגוי או איחור באבחון של מצבים. לדוגמה, אי אבחון רעלת הריון, סוכרת הריון או זיהומים במהלך ההיריון עלול להוביל לסיבוכים חמורים במהלך הלידה. גילוי בזמן וניהול מתאים של מצבים אלו חיוניים כדי להבטיח את רווחת האם והתינוק כאחד.

 

מתן לא נכון של תרופות או הרדמה

במהלך הלידה, ייתכן שיהיה צורך בתרופות וחומרי הרדמה כדי לטפל בעוצמות הכאב ולהבטיח לידה בטוחה. יחד עם זאת, אם חומרים אלו ניתנים בצורה לא נכונה, זה יכול להעיד על רשלנות רפואית. מינון שגוי, תזמון שגוי או מתן תרופה שגויה עלולים לגרום להשפעות שליליות על האם והתינוק. הצוות הרפואי חייב לעקוב אחר פרוטוקולים רפואיים ולהבטיח שימוש בטוח בתרופות ובחומרי הרדמה.

לפקח על האם והתינוק

 

תקשורת לא מספקת עם הצוות הרפואי

תקשורת יעילה בין הצוות הרפואי לבין האימהות לעתיד חשוב ביותר לאורך תהליך הלידה. הצוות חייב לספק מידע ברור ומדויק לגבי האפשרויות הזמינות, הסיכונים והיתרונות. תקשורת לא מספקת או היעדר הסכמה מודעת יכולים להיות סימנים לרשלנות רפואית. לאימהות לעתיד יש את הזכות לקבל החלטות מושכלות לגבי הטיפול המוצע להן, והצוות חייב לכבד זכות זו.

 

טראומות במהלך הלידה

במקרים מסוימים, פציעות לידה או טראומות יכולות להתרחש במהלך הלידה. אמנם לא כל פציעות הלידה מעידות על רשלנות רפואית, אך חלקן עשויות להיות ניתנות למניעה עם טיפול רפואי מתאים. לדוגמה, שימוש לא נכון במלקחיים או בטכניקות חילוץ ואקום במהלך הלידה עלול להוביל לפציעות שונות ואף לשיתוק מוחין. אם ניתן להוכיח כי פגיעות אלו נבעו מטיפול לא תקני, הדבר עשוי להעיד על רשלנות רפואית.

 

אי ביצוע התערבויות בזמן

התערבות מיידית במהלך הלידה יכולה להיות קריטית בהבטחת בטיחות האם והתינוק. אי ביצוע התערבויות בזמן, כגון ניתוחי קיסרי חירום בעת הצורך, יכול להעיד על רשלנות רפואית. עיכובים במתן טיפול רפואי נדרש עלול להוביל לסיבוכים, לרבות מצוקה עוברית או נזק מוחי. הצוות הרפואי צריך להיות ערני בזיהוי ותגובה למצבי חירום פוטנציאליים במהלך הלידה.

בטיחות האם והתינוק

 

סיכום

תהליך הלידה הינו תהליך מורכב מבחינה פיזית ומבחינה רגשית הן לאימהות לעתיד והן לתינוקות שלהן. למרות שאנשי הצוות הרפואי שואפים לספק את הטיפול הטוב ביותר האפשרי, רשלנות רפואית בלידה עלולה להוביל להשלכות חמורות. במידה ואתן עומדות ללדת, עליכן ועל בני משפחותיכן להיות ערים לסימנים העלולים להעיד על רשלנות רפואית. אי מעקב הולם, אבחנה שגויה או עיכוב באבחון, מתן לא נכון של תרופות או חומרי הרדמה, תקשורת לא מספקת או טראומות בלידה ואי ביצוע התערבויות בזמן הם רק כמה סימנים נפוצים שכדאי לשים לב אליהם. אם זיהיתן אחד מהסימנים האלו, חשוב שתפנו לייעוץ משפטי כדי להבטיח טיפול הולם ומתן מענה לכל הצדדים המעורבים.

אולי תאהבו גם את

dance
מהי רפלקסולוגיה

  רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול המתבססת על טיפול בכפות הרגליים ומאמינה שדרכן ניתן לאבחן ולרפא בעיות שונות בגוף. הרפלקסולוגיה המערבית היא שיטת טיפול אלטרנטיבית אשר

קראו עוד »
ניתוח PRK מהו

ניתוח PRK מהו? במהלך השנים האחרונות נעשה ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הליך מקובל ונפוץ מאד. יותר ויותר אנשים מעדיפים לעבור את הניתוח ולהיפטר מן המשקפיים

קראו עוד »
ניתוחים פלסטיים בישראל

בלוג Israel Plastic Surgery הוא בלוג אינפורמטיבי בנושא הניתוחים הפלסטיים כאן בישראל, אצלנו בבלוג תוכלו לקרוא מידע עדכני על הרופאים, על השיטות, על המחירים ועל

קראו עוד »