חיפוש

מה לעשות אחרי תאונת דרכים? – דרכי פעולה

הרגע הראשוני לאחר שחווינו תאונת דרכים באופן פתאומי ובלתי צפוי הוא רגע מאוד מבלבל, בו אנשים רבים נמצאים חסרי אונים וללא ידיעה ברורה מה עליהם לעשות. היות ורגעים אלו משמעותיים במיוחד להצלחת התביעה העתידית, כדאי להכיר את דרכי הפעולה המומלצות

 

תאונת דרכים – הגדרה

תופעת תאונות הדרכים הפכה לצערנו בשנים האחרונות לתופעה נפוצה ומוכרת לכולנו, כשהיא מותירה אחריה נפגעים רבים ובלא מעט מקרים, גם הרוגים. תאונת דרכים מוגדרת ככל מקרה בו נגרמה פגיעה במעורבות של כלי רכב מנועי ובמקרים מסוימים גם במעורבות כלים אחרים.

כך או כך, מומלץ להתייחס לכל תאונה שנגרמה כתוצאה ממגע עם רכב כתאונת דרכים, ולפנות אל עורך דין תאונות דרכים כדי לבדוק את פרטי המקרה והאפשרות לתבוע את הגורם האחראי ולקבל כספי פיצויים, היכולים להגיע אף לסכומים של מאות אלפי שקלים.

 

תביעת תאונת דרכים

בין אם מדובר בגורם האנושי ובין אם בגורם המכני, התוצאה של פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים יכולה להיות הרת אסון ולהותיר את הנפגע עם פגיעות קשות והוצאות כלכליות נכבדות. במקרים אלו ניתן יהיה לתבוע מספר גורמים, ביניהם האחראי הישיר לתאונה, המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח ועוד.

מלבד היעזרות בעורך דין תאונות דרכים, הרגעים שלאחר התאונה הם רגעים משמעותיים במיוחד, כאשר הקפדה על מספר פעולות תוכל לסייע משמעותית בהצלחת התביעה וקבלת כספי הפיצויים. היות ותאונת דרכים היא אירוע פתאומי ובלתי צפוי, המותיר את מרבית הנפגעים מבולבלים וחסרי אונים, ריכזנו עבורכם את הפעולות המומלצות לאחר קרות התאונה.

 

דרכי הפעולה לאחר תאונת דרכים

תביעות תאונות דרכים יכולות להימשך זמן רב ולכן, ברגעים הראשונים שלאחר התאונה, חשוב לתעד היטב את האירוע – זירת התאונה, המיקום המדויק, תמונות של הרכבים שנפגעו ופרטים נוספים, לרבות לקיחת פרטי קשר של עדים רלוונטיים.

ככל ונגרמו לכם כתוצאה מהתאונה פגיעות גוף, יש להתפנות בהקדם לקבלת טיפול רפואי, כאשר גם כאן חשוב להקפיד ולשמור כל תיעוד רפואי רלוונטי. תחנה נוספת ואחרונה בה תצרכו לבקר תהיה תחנת המשטרה, שם תקבלו אישור ותיעוד לתאונה.

 

למי פונים עכשיו?

לאחר שתיעדתם את האירוע, אספתם ושמרתם את כל החומר הרלוונטי לתאונת הדרכים, מומלץ יהיה לפנות עם כל החומר לעורך די תאונות דרכים, אשר יבחן היטב את המקרה ויסייע לכם להעריך את גובה הפיצויים המגיעים לכם.

החשיבות שבפנייה לעורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה בתחום טמונה בעובדה כי ישנם מספר גופים אותם ניתן יהיה לתבוע, לרבות מקום העבודה, במידה ותאונת הדרכים התרחשה בדרך אל העבודה או בדרך חזרה ממנה.

 

לסיכום

הרגעים הראשונים שאחרי התאונה הם החשובים ביותר, כאשר אחת הפעולות המומלצות היא תיעוד מקיף ומלא של התאונה והזירה בה התרחשה. לאחר מכן, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי ודיווח בתחנת המשטרה, כאשר עם כלל החומר שאספתם יש לגשת לעו"ד תאונות דרכים שיבחן היטב את המקרה והפיצויים המגיעים לכם.

תאונת דרכים

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »