חיפוש

מה זה ניקוד ולמה הוא משמש?

ניקוד בעבירות תנועה הוא אכיפה שמביאה לאמצעי תיקון כמו פסילת רישיון נהיגה, קורס נהיגה מונעת ובדיקות במרפ"ד, מעבר לקנס כספי. המאמר יפרט מה זה ניקוד ולמה הוא משמש.

 

מה זה ניקוד על עבירות תנועה ולמה הוא משמש?

משרד הרישוי נוקט באכיפת ניקוד כדי לערוך מעקב אחר נהגים ולוודא שהם מתקנים את דרך הנהיגה שלהם באמצעות קורסי נהיגה מונעת, פסילת רישיון ועוד. ככל שצוברים יותר נקודות, כך הענישה חמורה יותר. מדובר על שיטת חינוך מדורגת בהתאם לעבירות התנועה שלא כל הנהגים נותנים לה דגש מאחר והם ממהרים לשלם את הקנסות ובכך מודים באשמה וצוברים נקודות. עוד על שיטת הניקוד בהקלקה על הקישור.

 

כיצד עובדת שיטת הניקוד?

בצבירה של 12 נקודות על עבירות תנועה החוק מורה על מתן קנס כספי וקורס נהיגה מונעת. מתחת לזה, בצבירה של 10 נקודות העונש הוא קנס כספי בלבד. מעל 36 נקודות נוספת גם פסילת רישיון הנהיגה ל-3 חודשים ו-36 נקודות נוספות במהלך 6 שנים או יותר מ-72 נקודות יביאו לפסילת רישיון הנהיגה לאורך 9 חודשים, מבחן תיאוריה, מבחן מעשי ובדיקות רפואיות במרפ"ד. את הקנס יש לשלם תוך 90 יום או לבקש להישפט. למרות זאת, מומלץ לא למהר ולשלם את הקנס כיוון שמרגע התשלום שהוא הודאה באשמה, מקבלים את הנקודות.

 

כיצד ניתן למנוע נקודות?

עם קבלת הדו"ח יש לפנות לעורך דין תעבורה שיכול לסייע במחיקת הנקודות או בהפחתתן ורק לאחר מכן לשלם את הקנס. מחיקת הנקודות תלויה בהוכחה. למשל, נהג שקיבל דו"ח על מהירות מופרזת שנאכפה באמצעות מצלמה, לא בטוח שאכן הוא זה שביצע את העבירה. במידה ומוכיחים שהוא אינו הנהג, ניתן להסב את הדו"ח לנהג בפועל. במקרה אחר ייתכן שהצילום מטושטש או שמדידת המהירות אינה תקינה. עורך הדין יודע עקב ניסיונו לבדוק את הדברים לעומק ולכן יש לו תפקיד משמעותי במניעת קבלת הניקוד.

 

לכמה זמן תקפות הנקודות?

הנקודות אותן צוברים תקפות לאורך שנתיים מיום בו הייתה עבירת התנועה או למשך 4 שנים במקרים מסוימים. רק לאחר שהנהג מבצע את התיקון המוטל עליו, נמחקות הנקודות. במידה וצוברים ניקוד חשוב מאוד לעקוב אחרי הסך הכללי שלהן על מנת לא לעבור 10 נקודות. את זה עושים באמצעות תדפיס שניתן להפיק במשרד הרישוי ללא עלות, או בעלות מינימלית ברשתות הסופרפארם.

לסיכום, המטרה של הניקוד היא להפחית את כמות תאונות הדרכים ולהרחיק נהגים המסכנים את הציבור מהכביש. השיטה יעילה לנהגים הנוטים לחזור על אותן עבירות תנועה או שאינם מתקנים את דרכם, אך לנהג הנורמטיבי בהחלט ניתן להקל בעונש ובצבירת הניקוד מבלי שייפסל רישיונו. לפיכך, מומלץ להיעזר בעורך דין תעבורה שבקיא בתחום זה וידע כיצד לפעול.

חוקי תנועה

 

 

 

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »