חיפוש

למה צריך לדאוג בשביל הריסת מבנה

רובנו ודאי נתקלנו לא פעם במהלך החיים בעבודות בנייה כאלו ואחרות בין אם באתרי בניה ובין אם כחלק משיפור של מבנה כלשהו. מלבד עבודות בניה עלוב מתרחשים לעתים תהליכי הריסת מבנים מכל מיני סיבות. אם כן, מאחר שמדובר בתהליכים בעלי רמת סיכון גבוהה, ישנם מספר דברים להם צריך לדאוג על מנת לבצע הריסה בטוחה ויעילה.

 

מתי נצטרך לבצע הריסת מבנה?

הצורך בהריסת מבנה יכול להתעורר במספר מקרים. בין כלל המקרים ניתן למנות מספר מקרים עיקריים ביניהם:

  • מניע בטיחותי – לעיתים מבנה כלשהו מיועד להריסה ממניעים בטיחותיים. מניעים אלו עומדים מאחורי עיקרון אשר אומר כי מבנה מסוים מסוכן לציבור כל הוא עומד, ועל כן יש צורך בהריסתו.
  • מניע כלכלי – הריסת מבנה יכולה להיות ממניעים כלכליים. הריסה זו יכולה לבוא לידי ביטוי כאשר יש פוטנציאל כלכלי גבוהה יותר לשטח הבנוי וכדומה.
  • מניע פלילי – כאשר קיים מבנה שאינו חוקי מכל סיבה שהיא, מתעורר צורך להרוס את המבנה.

כפי שניתן לתאר, תהליך הריסת מבנה עלול להיות מסוכן. על כן, בכדי לבצע הריסה בטיחותית, יעילה ומקצועית, ישנם מספר כללי בטיחות להריסת מבנים שאליהם צריך לשים לב.

 

הריסת מבנים – ייעוץ מקצועי

כאמור, תהליך הריסת מבנים דורש תשומת לב אודות מספר כללי בטיחות להריסת מבנים יעילה וכמובן בטיחותית. אם כן, הדבר הראשון והחשוב ביותר שיש לדאוג לו בכדי לבצע הריסת מבנה נכונה הוא מהנדס בניין. הריסת מבנה אינה יכולה להתבצע ללא אישורו של המהנדס.

על כן, תפקידו של המהנדס היא לייעץ כיצד יש לבצע בצורה הבטוחה והנכונה ביותר את הריסת המבנה. מהנדס הבניין מתכנן את הריסת המבנה על ידי מספר גורמים כגון עמידות ויציבות המבנה, מיקום המבנה בשטח ביחס לגורמים מסביב, גודל המבנה ועוד.

 

הריסת מבנה עם כלי עבודה מתאימים

ישנן שיטות רבות לביצוע הריסת מבנה, ועל כן כלי העבודה בעזרתם מתבצעות הריסות המבנה מגוונים גם כן. אם כן, בין כלל כלי הריסת המבנים ניתן למנות מספר עיקריים ונפוצים במיוחד.

  1. הריסה באמצעות דחפורים ומחפרים – כלי עבודה אלו הם הנפוצים ביותר לשימוש. כמו כן, כלי עבודה אלו באים לידי שימוש בעיקר כאשר מתבצעות הריסות יסודיות ואיטיות אשר מתוכננות באופן מיטבי, ומיועדות לבצע הריסה שלב אחר שלב.
  2. ניסור בטון – שיטה נפוצה נוספת היא הריסת מבנים בעזרת ניסור בטון. במקרים רבים קיימים מבנים אשר עשויים מיציקת בטון. על כן, לא ניתן להרוס אותם באופן כוחני. במקרים אלו, ניסור בטון מבצע את העבודה בצורה האיכותית והבטיחותית ביותר, וכן בצורה האסתטית והמדויקת ביותר.
  3. פיצוץ – השיטה הנדירה ביותר היא הריסת מבנים בעזרת פיצוץ. שיטה זו דורשת הכנות רבות מאוד וכן היא מסוכנת במיוחד. על כן מעטים הפעמים בהם שיטה זו יוצאת לפועל.

 

כיצד נמצא מהנדס בניין להריסת מבנים

מהנדסי בניין הספקים שירותי ייעוץ להריסת מבנים, או קבלני הריסה כפי שניתן לקרוא להם, הם למעשה מהנדסי בניין שהוכשרו לספק שירות זה. על כן, בכדי למצוא קבלני הריסה, ניתן לבצע חיפוש פשוט באתרי האינטרנט אחר מילת המפתח "קבלני הריסה", ובכך למצוא את בעלי המקצוע שיספקו לכם מענה. את הסינון בין קבלני ההריסה השונים שעלו בחיפושים, ניתן לעשות על ידי חוות דעת, התרשמות מעבודות קודמות וכו'.

בניין

אולי תאהבו גם את

מנעול ומפתח
במה מנעולן מקצועי מתמחה

המנעולן של היום זה לא מה שהיה פעם, מנעולן מודרני צריך להיות בקיא בכל סוגי המנעולים הקיימים וזה אומר גם באלקטרוניקה ממוחשבת. העידן הדיגיטלי הביא

קראו עוד »
הארקת הגנה – האם זה הכרחי?

הארקת הגנה היא מנגנון חשוב בחיווט בבית, שמותקנת במטרה למנוע התחשמלות, חימום ושריפות בחשמל הביתי. כאשר יש צורך לפרוק חשמל מיותר ועודף וכדי למנוע התחממות

קראו עוד »