חיפוש

ליקוי שמיעה עקב חבלת הדף

פעולות ותפקידים שונים בצבא, עלולים לחשוף את החיילים למגוון של בעיות פיזיות ורפואיות שצצות במהלך חייהם לאחר השירות. פצצות, מטווחים, וחבלות הדף הן פעולות שחושפות את החיילים ומשרתי הקבע לשלל בעיות שמיעה, ירידות בשמיעה וליקויים שונים. חשוב להכיר כי ליקויים אלה יכולים להעניק לכם פיצויים חודשיים והטבות במידה והן נובעות מהשירות הצבאי והתפקוד בו. לפניכם הכל על ליקוי שמיעה עקב חבלת הדף.

 

מה היא בדיוק חבלת הדף ומה הסכנות שלה?

חבלת הדף היא חבלה שנובעת בעקבות חשיפה להדף, הנוצר מפיצוץ. חבלות הדף מסוכנות מאחר ולעומת פגיעה ישירה מהפיצוץ, הפגיעה מההדף היא לעיתים עקיפה ונסתרת, ועשויה לצוץ רק זמן מה אחרי האירוע עצמו. מחקרים רבים חושפים כי חבלות הדף הן חבלות שעשויות להזיק לנחשפים להן לטווח הארוך בשלל דרכים.

ואכן חיילים רבים שספגו חבלות הדף במהלך השירות הצבאי, סובלים כיום מחבלת ראש טראומתית, כאבי ראש כרוניים, ותסמונות פוסט טראומה שונות. בכל מקרה של בחלת הדף בעקבות השירות הצבאי, מומלץ לפנות לעורך דין יעקב אמיר ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

 

כיצד ניתן לקבל פיצויים בגין חבלת הדף?

ככלל, כל פציעה, חבלה ולקות מסוימת שהחייל או האזרח סובל ממנה לאחר השירות הצבאי ובעקבות ממנו – עשויה לזכות אותו בפיצויים מתאימים בהתאם למצבו. בעזרת תביעה של משרד הביטחון והצבא, ניתן לדרוש בעצם פיצויים והכרה בנכות צה"ל. תהליך הגשת התביעה מתחיל בהגשת בקשה לתביעה, כולל תצהיר שמפרט את כל מהלכי האירוע עצמו, ובנוסף צירוף של מסמכים, תמונות וחוות דעת רפואיות הנוגעים לבעיה הרפואית של הנפגע כיום.

 

איזה פיצויים אפשר לקבל בעקבות ליקוי שמיעה מחבלת הדף?

ליקוי שמיעה מחבלת הדף, הוא בהחלט ליקוי שיכול לזכות את הסובלים ממנו בפיצויים מהצבא ובאחוזי נכות צה"ל, כל זאת במידה והתביעה הולכת כראוי, ומוכח בה קשר ישיר בין הפציעה לבין האירוע והשירות הצבאי עצמו. הפיצויים משתנים בדרגתם בהתאם לרמת הנכות הנקבעת בתביעה – כך חיילים משוחררים הסובלים מ- 19 אחוז נכות, יקבלו פיצויים חודשיים פחותים יותר מחיילים הסובלים מ- 50 אחוז נכות צה"ל, הכל באופן ישיר ובהתאם לבעיה הרפואית עצמה ורמת חומרתה.

מעבר לפיצויים חודשיים בגין נכות צה"ל, נכי צה"ל זכאים גם לשלל הטבות והנחות בכל שדה בחיים – כמו למשל בתחום הלימודים האקדמיים, בתחום שכר הדירה והחשבונות החודשיים, ועוד רבים.

 

מה יכולות להיות תוצאות התביעה נגד משרד הביטחון?

תביעה של הצבא ומשרד הביטחון, יכולה להסתכם באישור ובקבלה שלה – מה שיעניק לתובע פיצויים חודשיים והכרה בנכות צה"ל, אך מצדה השני – יכולה להסתכם בדחייה. בשלב זה, חשוב מאד לפנות לעורך דין אם עוד לא עשיתם זאת שכן מדובר בהכרה ופיצויים קריטיים וגדולים, שמגיעים לכל מי שנפגע במהלך הצבא. לכן מומלץ לערך עורך דין בתהליך מהרגע הראשון כדי לעלות את הסיכויים לנצח בתביעה ולוודא שהיא מתבצעת על הצד הטוב ביותר.

לקות שמיעה

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »