חיפוש

כיצד להכין הסכם מסחרי מקיף שימנע צרות בעתיד?

חתימה על הסכם מסחרי מקיף יכולה לאפשר לנהל את העסק בצורה שקופה, כמו גם להסדיר בין השותפים העסקיים את המערכת היחסים המשפטית, בכדי להפיק בעתיד רווחים משותפים.

מהו הסכם מסחרי?

הקמת עסק משותף היא מרגשת ולעיתים גם מפחידה, אולם רבים אינם מודעים לכך שניתן לקבל שקט נפשי עוד בטרם החל לפעול העסק, וזאת לאור הסכם מסחרי אשר נחתם בין שני הצדדים ויכול למנוע הרב המאוד צרות בעתיד. למעשה, הסכם מסחרי אשר מכונה גם "הסכם שותפות" הוא חוזה סטנדרטי אשר נחתם בין שני צדדים ולעיתים גם יותר, ומטרתו היא להסיר את מערכת היחסים בין השותפים מבחינה משפטית, כמו גם עסקית. למעשה, כפי שמסבירה עו"ד מירי יעקב גביש, מדובר בהסכם אשר מהווה למעשה בסיס לשותפות העסקית, כמו גם מעניק שקט נפשי לשני הצדדים, אשר נכנסים לפעילות עסקית משותפת. על כן, חתימה על הסכם כזה יכולה למנוע הרבה מאוד צרות, וזאת לאור העובדה כי במסגרת החוזה ישנם הגדרות תפקיד ברורות, כמו גם הגנה משפטית על זכויות הצדדים המעורבים בחתימת ההסכם, בכדי להימנע מחילוקי דעות.

לחיצת ידיים וכסף

מה חשוב לציין בהסכם מסחרי?

כאמור, הסכם מסחרי הוא בגדר חובה עבור כל שותפים עסקיים, וזאת על מנת ליישב את המחלוקות עוד בטרם החלה ההתקשרות המשותפת. בכדי למזער את הסיכונים של החתימה על ההסכם, חשוב בראשיתו להיוועץ עם עורך דין הסכם מסחרי וזאת על מנת לקבל ייעוץ משפטי ומקצועי אשר יעניק לכם הגנה משפטית מיטבית, כמו גם שימת דגש על פרטים חשובים שיש לציין בהסכם, אשר כוללים בין היתר את הגדרות התפקיד, ניהול החברה, קניין רוחני של הפעילות העסקית, חתימה על הסכם סודיות ומניעת תחרות של אחד מן הצדדים, כמו גם אופן מימון הפעילות העסקית וכן חלוקת הרווחים המשותפים. כלל הפרמטרים הללו דורשים יכולת של מו"מ בין שני הצדדים, כמו גם גורם משפטי מקשר אשר יוודא כי כלל הצדדים, גם אם יש יותר משני שותפים בעסק. על כן, ניסוח החוזה הוא קריטי וזאת לאור העובדה כי במידה ויתגלו בעתיד חילוקי דעות בין השותפים, ניתן יהיה לפתור אותם באופן מהיר ויעיל באמצעות שימוש בהסכם המסחרי אשר נחתם.

מעוניינים לחתום על הסכם מסחרי? עו"ד מירי יעקב גביש כאן לשירותכם

עו"ד מירי יעקב גביש היא עורכת דין אשר מנוסה מזה שנים ארוכות בליווי משפטי של חתימה על הסכם מסחרי, וזאת מתוך תודעת שירות גבוהה כמו גם ניסיון רב במקרים קודמים. באמצעות עו"ד גביש תוכלו להיות בטוחים כי קיבלתם את הליווי המשפטי הטוב ביותר אשר יבטיח בעבורכם כמו גם בעבור השותף העסקי שקט נפשי, באופן קל ופשוט. למידע נוסף, ניתן להיכנס לאתר הרשמי בכתובת https://brunolaw.co.il.

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »