חיפוש

חמש סיבות בגללן תצטרכו לעבור לאוכל רפואי לכלבים

באופן עקרוני אין לתת לכלב אוכל רפואי מבלי להתייעץ קודם עם ווטרינר. מדובר במזון יקר ואתם לא יודעים איזה סוג מזון יש לתת לכלב באופן עצמאי. לבעיות רפואיות שונות נדרש מזון רפואי שונה על מנת לטפל בכל בעיה ספציפית. אוכל רפואי לא מתאים עשוי לא רק שלא לפתור את הבעיה של הכלב אלא גם להחמיר אותה.

 

השמנת יתר

השמנת יתר נפוצה אצל כלבים בפרט בקרב כלבים שאין באפשרותם להוציא אנרגיה כראוי בסביבה עירונית. מאגרי השומן אצל כלבים לרוב יצטברו באזור בית החזה, הצוואר והגפיים, עמוד השדרה ובסיס הזנב. השמנת יתר יכולה לגרום לשלל בעיות שונות ועשויה לקצר את חייו של הכלב. והאוכל הרפואי בהחלט יכול לסייע במקרים כאלו.

 

בעיות לב

מחלות לב של כלבים כוללות פתולוגיות לבביות שונות שיכולות להיות מלידה או כתוצאה מניוון או זיהום. אי ספיקה על רקע של דליפת מסתמים היא מהמחלות הנפוצות בתחום וכאשר מסתם עובר שינוי הוא מתקשה להיסגר הרמטית. הדבר עשוי להוביל לזליגה של הדם אל הכיוון ההפוך ולעומס על כלי הדם המובילים דם לאיברים ועל מערכות הלב.

לכלבים עם בעיות לב צרכים תזונתיים ייחודיים ויש להתאים להם מזון לכלבים דל בשומן ודל בחלבון וכולסטרול.

בעיות לב

בעיות מפרקים

ככל שכלבים מזדקנים, הרקמות שמצפות את המפרקים נוטות להידרדר ולהתנוון. ישנם מספר מחלות נפוצות במפרקים לכלבים וכלבים בעלי משקל עודף נוטים יותר לחלות במחלות הללו. דלקת מפרקים ניוונית נגרמת כתוצאה ההידרדרות הדרגתית של הסחוס בתוך מפרק אחד או יותר.

ברגע שמתחילה דלקת בפרקים והניוון ממשיך המפרק עשוי להפוך ללא יציב.

בעיות מפרקים

אלרגיות למזון רגיל

לפי הערכות שונות כחמישית מהכלבים רגישים לרכיבים נפוצים במזון הרגיל. רגישות אלרגנית יכולה להתבטא אצל הכלב בתופעות לוואי כגון, הקאות, שלשולים, ובעיות בפרווה ובעור. לעיתים ניתן  להעביר את הכלב למזון אשר אינו מכיל את הרכיב האלרגני ובמקרים מסוימים יש לעבור אוכל רפואי לכלבים היפואלרגני.

 

בעיות כבד

בעיות בכבד יכולים לבוא לידי ביטוי בחוסר תיאבון, עייפות וחוסר אנרגיה. הכלב יכול להפגין כאבי בטן וחוסר נוחות כלפי ליטוף או מגע.  אוכל רפואי לכלבים עם בעיות כבד נועד לספק תזונה מאוזנת ולתת תמיכה בתפקודי הכבד.

לבעיות כבד נחוץ מזון עם חלבון באיכות גבוהה לשם מניעת עומס עבודה בכבד ולשם תמיכה בתפקודו. חלבון המועשר בחומצות אמינו יכול לסייע בשמירה על מטבוליזם שומן תקין בכבד.

 

סיכום מזון רפואי

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בחמש סיבות בגללן יהיה צורך לעבור לאוכל רפואי לכלבים. בכל מקרה של מעבר למזון רפואי, ההחלטה לגבי סוג המזון צריכה להינתן על  ידי הווטרינר שלכם. טווח הארוך מזון רפואי יכול לסייע להאריך את חייו של הכלב ובטווח הקצר יעזור לו לחיות חיים איכותיים יותר.

חמש סיבות בגללן תצטרכו לעבור לאוכל רפואי לכלבים

אולי תאהבו גם את

מה ללבוש לראיון עבודה
מה ללבוש לראיון עבודה?

ראיונות עבודה הם הזדמנות חשובה בחיים, במסגרתה כמעט כל פרט משמעותי. למראיין מוקצב זמן קצר לקלוט מי אנחנו ולכן רושם ראשוני הוא קריטי. רושם ראשוני

קראו עוד »
אינסטלטור מקצועי
בדיקת לחץ מים

זרימת מים חזקה מדי או חלשה מדי יכולה לקבוע את גורלה של מקלחת. כולנו מכירים את התחושה המאכזבת של פתיחת זרם המים וקבלת זרזיף לא

קראו עוד »