חיפוש

חוויתם תביעה בגין תאונת מדרכה? מה לעשות?

תאונות מדרכה עשויה להיות לעיתים קרובות ולרוב אנשים נופלים ברחוב ממפגע שהאחראית על כך היא העירייה. ישנן מגוון רחב של תאונות שיכולות להגרם ברחוב, כמו רצפה רטובה, פסולת שלא פונתה מהרחוב, מדרגה שבורה, וכל זאת באחריות העירייה. אז מה עושים?

 

תיעוד מקום הנפילה

אחד מהדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות הוא לתעד את מקום הנפילה. צלמו את אותו המקום שנפלתם ואת הגורם לנפילה שלכם. הצילום צריך להיעשות במעמד הנפילה, או כמה שיותר סמוך אליה. הסיבה העיקרית לכך שלעיתים עיריות נוטות לפנות את המפגע שגרם לתאונה שלכם, ובמקרה כזה יהיה לכם מאוד קשה להוכיח את התאונה. מומלץ לצלם תמונות לפחות ב-3 עותקים.

 

העותקים ישמשו אתכם לחברת הביטוח, ל- עורך דין תאונות עבודה ולבית המשפט. התמונות הללו הן כלי חשוב עבורכם והם ישמש אתכם להוכחה לרשלנות לתאונת המדרכה.

 

נסיבות התאונה

אחד הדברים הנוספים שעליכם לעשות כאשר אתם נפגעים בתאונה, חשוב מאוד לציין בפני הגורם הרפואי הראשון שאתם פוגשים, בין אם מדובר בפרמדיק ממד״א, איחוד הצלה, או רופא או אחות בחדר מיון, את כל נסיבות התאונה. אל תחסכו פרטי נפילה מתוך בושה, כי פירוט התאונה והסיבה לכך יהיו מאוד חשובים עבורכם בהמשך.

 

כל נסיבות התאונה ירשמו בדו״ח הרפואי שלכם וזו תהיה הוכחה עבורכם. בתי משפט בישראל מייחסים חשיבות גבוהה מאוד לתיאור נסיבות התאונה ולגורם הבודק הראשוני. הגורם הרפואי הראשוני הוא זה שמעריך את הנזק הגופני שלכם לאחר התאונה, לכן, גשו להיבדק וודאו שאתם מציינים את המקרה של התאונה.

 

הם היו עדיי

ישנה חשיבות משפטית גם להביא עדים שראו את התאונה בזמן אמת, ויוכלו להעיד כיצד המפגע גרם לתאונה וחבלה. גם במקרה ואין לכם עדים ישירים, ניתן להביא עדים כמו בת או בן זוג ששמעו אתכם מיד אחרי התאונה, נסערים וכואבים. גם אם מדובר בעדות שמיעה שאינה מותרת לפי חוק, ישנן חריגות בחוק ובית המשפט יכול לראות זאת לכל דבר ועניין.

 

ביטוח לאומי

במקרה ומדובר בתאונת מדרכה, בדקו את האופציות שלכם מול מוסד ביטוח לאומי. ישנן מספר רחב של תאונות שתוכלו להגיש, כמו גמלת ילד נכה, נזק לקטין, תאונות אישיות, תאונת עבודה אם התאונה הייתה קשורה לדרך לעבודה או חזרה ממנה, או אפילו במהלך העבודה. חשוב לבדוק את האופציות שלכם לתמיכה מול מוסד ביטוח לאומי בכדי למצות את הזכויות שלכם. בכל שאלה על הזכויות שלכם, נשמח לעמוד לרשותכם.

 

לסיכום

כאשר אתם עוברים תאונת מדרכה, חשוב מאוד לצלם את מקום התאונה, לשים לב שחוות הדעת הרפואית הנכתבת כוללת את תיאור התאונה, מצב הרפואי שלכם לאחר התאונה ואסיפת עדים במקרה ויש שיוכלו להעיד עבורכם. עשו בדיקה בביטוח לאומי האם אתם זכאים להטבות. בכל שאלה נשמח לעזור לכם, בהצלחה!

 

SIDEWALK,

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »