חיפוש

איך זוג נשוי יכול לקבל החזר מס – מדריך קצר

אחד הרגעים המרגשים ביותר בחיינו הוא רגע הנישואין, בו אנחנו מחליטים להמשיך את חיינו יחד עם בן / בת הזוג שלנו. לחיים משותפים ישנן גם השלכות כלכליות, ובמציאות הכלכלית המאתגרת בה אנו חיים, כדאי להכיר את החזרי המס שייתכן ומגיעים לכם

 

התחתנתם? מזל טוב!

אם ננסה לתאר את הרגעים המרגשים ביותר בחיינו, אין ספק כי יום הנישואין יהיה אחד מאותם רגעים מרגשים, בו התקבלה ההחלטה המשותפת על המשך החיים עם בן / בת הזוג. לאחר שההתרגשות מעט נרגעה והספקנו להירגע מכל הלחץ וההכנות, החיים 'האמיתיים' מתחילים, כשאחד ההיבטים המשמעותיים שלהם הוא ההיבט הכלכלי.

המציאות הכלכלית המאתגרת, יחד עם הצעדים הראשונים של הזוג הצעיר בביסוס החיים המשותפים ועולם התעסוקה, דורשים מאיתנו להתנהל בצורה כלכלית מושכלת, כשאחד הפרמטרים אליהם כדאי לשים לב הוא, תשלום המיסים והטבות המס שניתן לקבל.

 

הטבות מס לזוגות נשואים

ההכרה במציאות הכלכלית המאתגרת בפניה עומדים בני הזוג הצעירים, הביאה את המדינה ורשות המיסים להעניק מספר הטבות מס לזוגות צעירים, הטבות הבאות לידי ביטוי באמצעות נקודות זיכוי, אשר אם לא מימשתם אותן, ניתן יהיה לקבל בגינן החזרי מס לזוגות נשואים.

נקודות הזיכוי השונות לזוגות נשואים, מגיעות לעומדים באחד מהקריטריונים הבאים – ילדים מתחת לגיל 18, אחד מבני הזוג ללא הכנסה, בן זוג בעל נכות רפואית, בן זוג שעבר את גיל הפרישה ועוד, כאשר כל נקודת זיכוי שוות ערך לכ- 220 ₪.

 

החזר מס לזוגות נשואים

הצעדים הראשונים כזוג נשוי, יחד עם חוסר הידיעה כללי של אנשים רבים בכל הקשור לזכויות והטבות המס המגיעות להם, מביאים יחדיו למצב בו זוגות צעירים לא מנצלים את הטבות המס המגיעות להם, היכולות להגיע לסכומים משמעותיים בהחלט.

לכן, במידה ולא הייתם מודעים להטבות המגיעות לכם, סביר להניח כי שילמתם מס בסכום גבוה יותר ממה שהייתם צריכים לשלם בפועל, כך שסביר להניח ומגיע לכם החזרי מס לזוגות נשואים. ככל ואתם לא בטוחים בזכאותכם, תוכלו לבדוק זאת עם חברה מקצועית.

 

כך תקבלו את החזר המס המגיע לכם

ההתנהלות מול רשות המיסים היא התנהלות בירוקרטית למדי ובהתאם לכך, כדי לקבל את החזר המס המגיע לכם, תידרשו למלא בקשה ולצרף אליהם טפסים ומסמכים רלוונטיים. היות ומילוי לא מדויק עלול להביא לדחיית בקשת ההחזר, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה המתמחה בהחזרי מס.

עם חברה מקצועית המתמחה בהחזרי מס, תוכלו לבדוק בדיוק מרבי מה גובה ההחזר המגיע לכם ולמלא את הטפסים בצורה האופטימלית ביותר, כך שהסיכויים שלכם לקבל את מלוא ההחזר המגיע לכם יהיו מקסימליים.

 

לסיכום

חיי נישואין הם שלב חדש ומרגש בחיים שלנו וההוצאות הכלכליות שלנו כמשפחה גדלות בהתאם. לפיכך, כדאי לדעת כי ייתכן בהחלט ומגיע לכם הטבות מס בגין ילדים, אי הכנסה של אחד מבני הזוג ועוד. ככל ולא מימשתם זכויות אלו, תוכלו לפתוח בהליך קבלת החזר מס ולקבל עד המגיע לכם ישירות לחשבון הבנק שלכם.

החזרי מס

אולי תאהבו גם את

הלבנת הון
מהם העונשים על הלבנת הון

הלבנת הון היא פעילות פלילית נרחבת ומזיקה המהווה איום רציני על המערכות הפיננסיות העולמיות. כאשר ההכנסות הבלתי חוקיות זורמות ללא הפוגה דרך רשתות ועסקאות מורכבות,

קראו עוד »
מס הכנסה
מה זה מקדמות מס הכנסה?

חלק שגרתי מהפעילות העיסקית שלנו כרוך גם בהתנהלות מול מס הכנסה, המעוניין לקבל את החלק המגיע לו באופן שוטף ולא להמתין עד לסוף השנה. תשלומים

קראו עוד »