חיפוש

התמודדות עם אירוע תאונת עבודה

אירוע תאונת עבודה הוא אירוע אותו פוגשים מדי יום בארץ בשל ריבוי תאונות העבודה במיוחד בענף הבנייה. יחד עם זאת, תאונת עבודה יכולה להתרחש גם מנזקים אחרים, תאונות דרכים בדרך ובחזרה מהעבודה ועקב מחלות מקצוע. כיצד תתמודדו עם תאונת עבודה – על כך במאמר הבא.

 

מהו אירוע תאונת עבודה?

אירוע תאונת עבודה הוא אירוע שקרה במהלך העבודה כמו פגיעה משאיפת עשן, רעלים, נפילה מגובה, כוויות, החלקה, מעידה וכד'. או אירוע כתוצאה מתאונת דרכים המתרחשת בזמן העבודה, בדרך אליה או בחזרה ממנה. או כתוצאה ממחלה הקשורה למקצוע בגינה מאבדים את כושר העבודה. כל הפגיעות יכולות להיות פיזיות ונפשיות. מאחר וכושר ההשתכרות נפגע עקב הפגיעה ניתן להגיש תביעות פיצויים למוסד לביטוח לאומי וכנגד חברות הביטוח הפרטיות.

 

התמודדות עם תאונת עבודה

בראש ובראשונה וכמה שיותר קרוב למועד תאונת העבודה יש לקבל טיפול רפואי ראשוני בו המוסד הרפואי יתעד את כל הפרטים של התאונה. מסמך זה הוא ההוכחה הראשונית לכך שהתרחשה תאונת עבודה. בנוסף ובמידת האפשר מומלץ לצלם את זירת האירוע מזוויות שונות, את הפגיעות הפיזיות ולקבל את פרטי האנשים שנכחו באירוע. כל תיעוד כזה יהיה יעיל לתביעה משפטית ולהוכחת נזקים מול חברות הביטוח הפרטיות.

 

התמודדות עם חברות הביטוח הפרטיות

אנשים רבים מחזיקים בביטוחים פרטיים ובפנסיות שבהן מופיע סעיף על אובדן כושר עבודה כתוצאה מתאונת עבודה. חשוב לדעת אלו ביטוחים יש לכם ולהגיש באמצעות עורך דין תאונות עבודה תביעה שתפצע אתכם בסכום ובהתאם לתנאי הפוליסה. למרות זאת, גם אם יש לכם ביטוחים פרטיים עדיף קודם כל להגיש תביעת אובדן כושר עבודה על תאונת עבודה לביטוח הלאומי. חברות הביטוח הפרטיות יקזזו את הקצבה של הביטוח הלאומי ואתם תקבלו את היתרה.

 

התמודדות עם הביטוח הלאומי באירוע של תאונת עבודה

לכל אדם הנפגע בתאונת עבודה יש זכות לתבוע את הביטוח הלאומי. יש לקבל טיפול רפואי ולידע את המעביד כדי שימלא טפסים מתאימים. במקביל יש להגיש תביעה עם כל המסמכים הרפואיים. על פי החוק בישראל כל מי שנפגע בתאונת עבודה מקבל דמי פגיעה לאורך 3 חודשים מהביטוח הלאומי בשיעור של 75% מהמשכורת הממוצעת של השנה האחרונה.

לאחר מכן, אם העובד לא חזר לעבודתו הוא רשאי לבקש וועדה רפואית לצורך קבלת קצבת נכות, בה תקבע דרגת הנכות שלו ודרגת אובדן כושר העבודה. בהתאם לדרגה הוא יקבל קצבה קבועה. אף על פי כך לא מדובר בתהליך פשוט ולכן חשוב להסתייע בעורך דין תאונות עבודה.

לסיכום, התפקיד העיקרי של עורך הדין תאונות עבודה הוא לדאוג שהלקוח שלו יקבל את כל הפיצויים המגיעים לו מכל המקורות האפשריים ולייצג אותו מול הוועדות הרפואיות. לפיכך, מומלץ לבחור בעורך דין בעל מוניטין והמלצות.

תאונת עבודה

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »