חיפוש

הסכם גירושין ללא עורך דין – האם זה שווה את זה?

מצד אחד, עריכת הסכם גירושין ללא מעורבות של עורך דין מגלמת בתוכה פוטנציאל לחיסכון בהוצאות.

מצד שני, אלו בדיוק המקרים שעולים ביוקר מבחינת ההשפעה על התא המשפחתי, הילדים וגם ברמה האישית.

לכן, הסכם גירושין עורכים עם עורך דין וכך מונעים עוגמת נפש והפתעות לא נעימות

גירושין הם השיא של תהליך ארוך, מסורבל וגם יקר. מטבע הדברים, גברים ונשים שמתחילים את התהליך הזה מחפשים כל הזמן אחר קיצורי דרך. בין היתר, בני זוג שנמצאים בתוך מערכת יחסים של נישואין שוקלים האם בכלל משתלם להם להתגרש. גם אחרי זה, יכול להיות ששני בני הזוג יתלבטו בשאלת עורך הדין.

 

למה אנשים מתגרשים בלי עורך דין?

הסכם גירושין ללא עורך אמור לגלם בתוכו פוטנציאל לחיסכון בהוצאות. הסיבה העיקרית לכך שאנשים חושבים להתגרש ללא מעורבות של עורך דין היא שהם רוצים לחסוך בהוצאות, בעיקר בכל מה שנוגע לשכר הטרחה. היות ושכר הטרחה של עורך דין עלול להגיע לעשרות אלפי שקלים ובמקרים קיצוניים גם למאות אלפי שקלים, אפשר להבין מדוע השיקול לוותר עליו הוא לגיטימי. מצד שני, אלו נתונים שמתארים רק חלק מהתמונה ולא את התמונה המלאה.

 

היתרונות של גיוס עורך דין

הליך גירושין ללא עורך דין עלול לעלות ביוקר. בטווח הקצר, אלו בדיוק המקרים שבהם הורים מוצאים את עצמם נטולי השפעה על הילדים, ללא יכולת לקבוע מה יהיו דמי המזונות ובלי אף מעורבות בקביעת סדר עדיפויות והשפעה על התא המשפחתי. בטווח הארוך, חוסר מעורבות של עורך דין עלולה דווקא להיות יקרה יותר – כמו למשל אם משלמים מזונות גבוהים רק כי אין איש מקצוע שמייצג את האינטרסים שלנו בין כתלי בית המשפט.

 

איך יודעים מה להחליט?

לקבלת מידע נוסף על עו"ד גירושין ושירותיו ניתן לפנות אל בעלי מקצוע כמה שיותר מוקדם. פנייה כזו אל עורכי דין חשובה, כי היא עוזרת להפריד בין עיקר לטפל ולהימנע מקבלת החלטות שמבוססות על מידע שגוי. אם רוצים לבסס החלטות על מידע אמין, צריך לפנות אל עורך דין בשביל לבדוק איזה שירותים הוא בכלל מציע, מה רלוונטי מתוך סל השירותים שלו ומה נדרש על מנת לקבל אותם.

 

בחירת עורך דין לפי המלצות

לא שווה להתגרש ללא עורך דין, אלא אם נכנסים לתהליך בעיניים פקוחות ומבינים גם את היתרונות וגם את החסרונות שלו. יתרה על כך, לא כדאי לוותר על שירותי עריכת דין אם רוצים בזמן הגירושין עוד להמשיך לעבוד, ללמוד ולגדל את הילדים. בכל אחד מהמקרים האלה, המעורבות של עורך הדין היא לא פריבילגיה אלא חיונית. כמו כן, עורך דין אפשר לבחור מלכתחילה על פי המלצות של לקוחות שמרוצים ממנו.

 

משפחה

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »