חיפוש

הארקת הגנה – האם זה הכרחי?

הארקת הגנה היא מנגנון חשוב בחיווט בבית, שמותקנת במטרה למנוע התחשמלות, חימום ושריפות בחשמל הביתי. כאשר יש צורך לפרוק חשמל מיותר ועודף וכדי למנוע התחממות והתחשמלות, הארקת ההגנה אחראית להחזיר את החשמל לקרקע וכך למנוע את היתרה המסוכנת הזו. לכן למעשה, ההארקה משמשת כמסלול חלופי עבור מעבר הזרם החשמלי העודף אל הקרקע, במקום אל המכשיר או הכלי התקול. כך מונעת הארקת הגנה התחשמלות ושריפה בבתיכם. לכן בכל הנוגע אם היא הכרחית או לא, היא בהחלט מומלצת והכרחית עבור שגרת חיים ללא סכנות וחששות. לפניכם הכל על הארקת הגנה – האם זה הכרחי?

 

מה עושה בדיוק הארקת הגנה?

הארקת הגנה היא מנגנון קריטי וחשוב שיודע להעביר את הזרם החשמלי העודף והמיותר אל הקרקע, וכך למנוע התחשמלות, שריפה וזרם חשמל מיותר. הארקת ההגנה משמשת כנתיב מקביל עבור הזרם החשמלי העודף, ובמקום שיעבור בחוטי החשמל הביתיים, היא מנתבת אותו אל הקרקע וכך נפטרת ממנו ושומרת על הבית משריפה והתחשמלות מסוכנות. לכן ברור כי הארקה חשמלית היא בטיחותית וקריטית, ומומלצת ואף הכרחית לכל בית ובית.

 

מה לעשות כשיש בעיה בארקת ההגנה?

בעיות הארקת ההגנה הן מסוכנות מאחר לא רק שהן חושפות אתכם להתחשמלות ושריפה כשאינה תקינה ופועלת כראוי, אלא היא אף עשויה לחשמל ולהוות סכנה מאחר והיא מחוברת לקרקע של הבית שלכם. כך, במקרה של תקלה היא עשויה לפגום ולהזרים חשמל באופן מקומי או ברחבי הבית. כאשר אתם מזהים בעיות בארקת ההגנה, חשוב לטפל בבעיה ולתקנה מהר ככל הניתן על ידי פניה לחשמלאי מוסמך.

ארקת ההגנה היא הכרחית ומומלצת, וברגע שאינה פועלת, היא גם לא עושה את עבודתה וחושפת אתכם להתחשמלות ושריפה, וגם עשויה בעצמה לסכן ולהוסיף לפגוע במקרה של אי תקינות. חשמלאי מקצועי, יוכל לאתר את מקום ההארקה הפגום בבית ולתקנו.

 

כיצד ניתן לזהות בעיות בארקת הגנה?

הסממן הבולט ביותר של בעיות בהארקה הוא זעזועי חשמל קטנים בכלי המתכת והחומרים המתכתיים בבית. מאחר וההארקה קשורה לאדמת הבית – תקלה בה יכולה להזרים חשמל ולא להתנהל אתו בבידוד הנכון והרגיל לה.

לכן, חפצים מתכתיים בבית ירגישו לכם מזועזעים, מאחר והם ניזונים מן החשמל שמזרימה לקרקע הבית. לכן במידה ואתם חשים זעזוע בכבלים, בצינורות מתכתיים המחוברים לתשתיות הבית, חשוב לבדוק את ההארקה על ידי חשמלאי כדי להימנע מבעיות נוספות ומסוכנות בחשמל.

 

לסיכום

לסיכום, הארקת הגנה היא אכן מומלצת מאד ואף הכרחית וכשמה כן היא, מגנה עליכם במקרים בהן החשמל מתפרע והזרם החשמלי גבוה מדי. כך, היא מונעת התחשמלות ובמקום שהחשמל העודף ימשיך עם הזרם החשמלי, הוא מובל על ידי הארקת ההגנה אל הקרקע. כך תוכלו להפטר מן הזרם העודף באופן הבטוח ביותר שישמור עליכם מסכנות מטרידות.

 

תקע ושקע של חשמל

אולי תאהבו גם את

מנעול ומפתח
במה מנעולן מקצועי מתמחה

המנעולן של היום זה לא מה שהיה פעם, מנעולן מודרני צריך להיות בקיא בכל סוגי המנעולים הקיימים וזה אומר גם באלקטרוניקה ממוחשבת. העידן הדיגיטלי הביא

קראו עוד »