חיפוש

האם רשלנות בניתוח זו עברה פלילית

ישראלים רבים שעוברים ניתוח לא מוצלח שואלים את עצמם האם רשלנות בניתוח זו עברה פלילית? התשובה היא חד משמעית, כן! אם מעשה נהג באופן רשלני ייתכן שמעשיו חצו רף פלילי וכי ניתן יהיה להתלונן עליו במשטרה ולתבוע אותו ואת בית החולים בתביעה אזרחית.

 

באיזה מקרים ניתן להאשים ברשלנות רפואית

חשוב להבין כי לא כל טעות של רופא תחשב לרשלנות רפואית, כאשר נראה שהרופא פעל בשום שכל וביצע את כל הפעולות לאחר מחשבה ובאופן שנראה לו הנכון ביותר באותה עת קשה יהיה להאשימו ברשלנות, המבחן המופעל בתחום זה הוא מבחן הסבירות, בית המשפט בוחן האם הרופא התנהג בצורה הגיונית וסבירה במהלך ההליכים שקדמו לניתוח, במהלך הניתוח עצמו וכן בתקופה שלאחריו.

מקרים היכולים לעלות לכדי רשלנות רפואית הם רבים, ננסה להסביר על הנפוצים שבהם:

ניתוח איבר לא נכון – לצערנו, לא אחת מתרחשות טעויות חמורות כאשר רופאים מנתחים את האיבר הלא נכון, הדבר נפוץ בעיקר באיברים זוגיים כמו אוזניים, עיניים, ידיים ורגליים, במקרים כאלה לרוב קל ופשוט לקבוע כי הרופא פעל ברשלנות לאור העובדה שבדיקה פשוטה בטופס הניתוח הייתה מגלה לו שהוא מתבלבל.

הותרת גוף זר – מקרה מובהק אחר של רשלנות רפואית הוא מקרה בו המנתח השאיר גוף זר בתוך גופו של המנותח, לא פעם מגיעה למהדורת החדשות ידיעה ביזרית כזאת או אחרת בה מדווח על גוף זר שנותר בגופו של המטופל והתגלה רק לאחר הופעת בעיות רפואיות, מקרים אלה הם בדרך כלל מקרים מובהקים של רשלנות רפואית.

פגיעה באיבר שאינו קשור לאיבר המנותח – במקרים אלה שהם אולי הכי נפוצים יותר מסובך להוכיח רשלנות שכן לרופא קל יותר לטעון שהפגיעה נגרמה במהלך הניתוח ושהתנהלותו במהלך הניתוח היא זהירה וסבירה, אולם במקרים של פגיעות באיברים שלא היו צריכים להיות קשורים לניתוח ניתן להוכיח רשלנות רפואית.

פגיעה באיבר המנותח – לעיתים גם ניתוחים שכשלו יכולים לעלות לכדי רשלנות רפואית כאשר מוכח כי הרופא פעל בצורה רשלנית ומופקרת וכי הרופא העמיד את המטופל בסכנה לא מחויבת המציאות, במקרים אלה רף ההוכחה הנדרש הוא בדרך כלל גבוהה יותר.

מנתח בפעולה

 

תביעה בגין רשלנות רפואית

לצד הגשת תלונה במשטרה על רשלנות רפואית תוכלו לפנות לעורך דין לענייני נזיקין כדי לתבוע את הרופא ובית החולים שבו עברתם את ההליך הרפואי, חשוב לבחור במשרד עורכי דין שמתמחה התחום הרשלנות הרפואית היות ותחום הנזיקין רחב במיוחד.

בבואכם לבחור בעורך דין חשוב שתבחנו את הניסיון שלו בתחום ואת מידת ההצלחה שלו, עורך דין פלילי טוב יכול להוביל לקביעת פיצויים גבוהים במיוחד עבור הלקוח, לעומתו עורך דין חובבן יכול להוביל לנזקים ללקוח ואף להביא לחיסולה של תביעה לגיטימית שהייתה אמורה לזכות את הלקוח בפיצויים.

אולי תאהבו גם את

הסכם בוררות
מהי תניית בוררות?

סעיפי בוררות הפכו לחלק בלתי נפרד מדיני החוזים המודרניים, המציעים חלופה לליטיגציה מסורתית ליישוב סכסוכים. הוראות חוזיות אלו מתארות את התהליך שבאמצעותו הצדדים מסכימים להגיש

קראו עוד »