חיפוש

האם קוסם לבת מצווה מתאים?

עולם מופעי הקסמים הנו עולם מגוון וכולל בתוכו שני ז'אנרים מרכזיים של קוסמים – קוסמי אילוזיות וקוסמי טלפתיה. אציין כבר בפתיח ששני סוגי הקוסמים יכולים להתאים לכל גיל ואולם, מקובל לראות את קוסמי הטלפתיה באירועים בהם נוכח קהל בוגר יותר מאשר במופעי אילוזיות. ולאחר שכתבתי זאת אציין דבר הפוך לחלוטין ואומר, שעל במות לאס וגאס הופיעו ועדין מופיעים אמני אילוזיות למבוגרים בלבד כמו דיוויד קופרפילד האגדי ודיוויד בליין שמשלב את שני עולמות הקסמים במופעיו. אז אחרי שכתבתי את הדברים, איזה קוסם יתאים לבת מצווה?

 

מופע אילוזיות לכל גיל

כפי שציינתי ישנם מופעים של קוסמי אילוזיות שמתאימים גם לאנשים מבוגרים ולפיכך הם בהחלט מתאימים גם לאירוע בת מצווה. אני הייתי ממליץ לבחור קוסם לבת מצווה שיודע לשלב במופע שלו בין אילוזיות לבין קטעים מעולם הבלאק מג'יק הבימתי.

 

אילוזיות קלאסיות

אילוזיות קלאסיות כוללות קטעים של שכיבה באוויר, חרבות שננעצות בקופסא בתוכה נמצא משהו, החדרת חרב לוושט, חיתוך אדם לשלושה חלקים, היחלצות מכלוב או אקווריום סגורים ונעולים ועוד. מדובר במופע במה מאוד וויזואלי ומרשים שמחייב במה גדולה, תאורה והגברה איכותיות שיספקו את האווירה הנכונה ואת איכות השמע הרצויה מכיוון שלמוזיקה המלווה את המופע משמעות כמו פסקול בסרט קולנוע.

 

בלאק מג'יק – לא מה שחשבתם

ז'אנר הקסמים הזה הוא יוצא דופן ודורש שהאירוע יתקיים במקום גדול שיכלול במה ומאחורי קלעים. קטעי הבלאק מג'יק כוללים קסמים מטורפים לחלוטין כגון – קוסם שנעלם בשנייה מהבמה, קוסם שנעלם במקום אחד ומיד מופיע במקום אחר באולם, פיצול הגוף אל מול העיניים הנדהמות של הקהל ועוד קסמים עוצרי נשימה.

 

מופע טלפתיה

קוסמי הטלפתיה מבצעים מופע אחר לחלוטין מקוסמי האילוזיות והם אינם זקוקים לבמה גדולה וגם לא לקהל גדול. מופע טלפתיה מתבסס על קטעים של קריאת מחשבות, יצירת אירוע טלפתי בין הקוסם לבין שני מתנדבים מהקהל, קטעי אנטי קליימקס קורעים מצחוק שהם למעשה פרודיה מטורפת על עולם הקסמים וקטעי אקסטרים בהם למשל מגלה הקוסם באמצעים טלפתיים היכן מוחבאת סכין חדה מאוד, תוך כדי הורדת היד בכוח לעבר מתקן בו עשויה להימצא הסכין ועוד.

 

יצר הסקרנות בפעולה

אחד היתרונות הבולטים במופע קוסם לבת מצווה זו היכולת שלו להכניס לפעולה את יצר הסקרנות של הקהל. בנות ובנים בגיל בת המצווה הנם בעלי יצר סקרנות מפותח ביותר ומופע קוסם ילחץ על כפתור הסקרנות שלהם מבלי לשחרר את הלחיצה. העובדה שסקרנותם תהיה בשיאה תביא לכך שהנאתם מהמופע תהיה גדולה מאוד והם יזכרו את המופע זמן רב אחרי.

 

מופע בשיתוף הקהל

מרבית הקוסמים משלבים את הקהל במופע שלהם על ידי כך שהם מעלים מתנדבים לבמה לקחת חלק פעיל בקטע מסוים. אמני הטלפתיה מבססים כמעט את כל המופע שלהם על אינטראקציה כזאת עם הקהל מה שיוצר חוויה יוצאת דופן עבור הקהל בכלל והמתנדבים בפרט.

 

קוסם לבת מצווה כן או לא

ברור שכן ובגדול. קוסם יכול להפוך בת מצווה לאירוע מפעים ובלתי נשכח בזכות הקשר ההדוק שהוא יוצר עם הקהל ובזכות הקטעים הבלתי מוסברים שהוא מבצע, ויוצרים התרגשות גדולה בקרב ילדים ובני נוער.

כלי קוסם

אולי תאהבו גם את

קומיקאי
מדוע דווקא קוסם לילדים?

ילדים הם בני אנוש קטנים ותמימים, המוח שלהם עדין מתפתח ותפיסת המציאות שלהם שונה מאוד משלנו המבוגרים. לפיכך, רמת הסקרנות שלהם עצומה ויש להם צורך

קראו עוד »
ידיים וכדור אש
אמן חושים לילדים

מתי בפעם האחרונה שאלתם את עצמכם – איך הוא עושה את זה? ובכן, כעת יש לכם את ההזדמנות – רון גליקסמן, אמן טלפתיה מוביל בישראל

קראו עוד »