חיפוש

בריאות כף הרגל – פירוט על כל המושגים הרפואיים בתחום

כפות הרגליים שלנו סוחבות את משקל גופנו מדי יום במשך שנים רבות.

מדובר באחריות כבדה (בכל המובנים האפשריים) שמביאה איתה לפעמים תופעות שאינן נעימות.

 

בשורות הבאות אספנו עבורכם את המושגים הרפואיים שקשורים לבריאות כף הרגל:

  1. פטרת כף הרגל

אם אתם לא סובלים מזיהום פטרייתי בכף הרגל, זכיתם.
מדובר בתופעה שכיחה, במיוחד בקרב ספורטאים.
הפטרת מופיעה על העור בכף הרגל במצבים שבהם העור לח ורטוב למשך זמן ממושך. כולנו מכירים את ההרגשה הזו, ביום קיץ החמים, אנחנו מוצאים את עצמנו עם נעליים סגורות, מרגישים את הלחות והזיעה שמצטברות בכפות הרגליים ותוהים למה עשינו את זה לעצמנו? למה לא יצאנו מהבית עם סנדלים?
אז מצב מסוג זה, כשכף הרגל  נמצאת באזור לח ורטוב, מאפשר לחיידקים להיאסף ולגרום לפטרייה, הפטרייה יכולה להופיע בין אצבעות כפות הרגליים (שם מצטברת הרבה לחות) ועל הציפורניים.
בדרך כלל מדובר בפטרייה ברמה קלה, כזו שאפשר לטפל בה באמצעות תרופות. מדובר במצב שאינו נעים, סביר להניח שהעור יתקלף ויופיע גרד שעדיף להימנע ממנו.

 

  1. הלגוס ולגוס

מדובר בתופעה שכיחה, בעיקר בקרב נשים. במצב זה, ניתן לראות בליטה בולטת במפרק של הבוהן. הבליטה הזו נוצרת בעקבות גנטיקה או בעקבות נעילה של נעליים צרות עם עקבים גבוהים.
מדובר בתופעה שאינה אסתטית ולכן במקרים רבים, יש מי שמבצעים ניתוחים על מנת לתקן את האצבע הבולטת.
אלו הסובלות ממנה, ייאלצו לנעול נעליים רחבות בלבד מכיוון שכף הרגל שלהן לא תוכל להיכנס בנעל צרה.
התופעה הזו אינה נעימה, רוב הסובלים ממנה מציינים כי חיכוך של העצם בנעל גורם לכאב רב ויש מי שמציין שהכאב מופיע גם במהלך היום, כאשר לא נוצר חיכוך כלל.

 

  1. נקע בקרסול

מדובר במצב שכיח, בעיקר בקרב נשים שנועלות נעלי עקב גבוהות. במהלך נעילת נעלי עקב, העקב לרוב נוטה כלפי חוץ, דבר שמעלה את הסיכוי לנקוע את הקרסול. במידה ודורכים בטעות על קצה של מדרכה ומועדים או אפילו מצב שבו דורכים על אבן קטנה, עלול להביא לנקע בעקב.

 

  1. עור יבש

מדובר במצב שכל אחד סובל ממנו בשלב מסוים בחיים. עור יבש מופיע במצבים שבהם יש ירידה בלחות ואוויר יבש. אוויר יבש גורם לעור שלנו להיות יבש. אתם בטח תזהו את התקופה הזו בשנה לפי הזמן שבו אתם מוציאים את הליפסטיק מארון התרופות שבאמבטיה. בעקבות היובש שבחוץ, השפתיים וכפות הרגליים מראות סימנים של יובש.
אם יש לכם עור יבש ברגליים, מומלץ לגשת לטיפול בפדיקור רפואי.

אם מידע זה לא הספיק לכם ואתם רוצים לקרוא עוד בתחום, אנחנו מזמינים אתכם לקרוא מידע נוסף בנושא בריאות כף הרגל באתר של "אינסול מדרסים" בכתובת הבאה:

https://insole-midrasim.co.il

מתיחה

 

אולי תאהבו גם את

dance
מהי רפלקסולוגיה

  רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול המתבססת על טיפול בכפות הרגליים ומאמינה שדרכן ניתן לאבחן ולרפא בעיות שונות בגוף. הרפלקסולוגיה המערבית היא שיטת טיפול אלטרנטיבית אשר

קראו עוד »
ניתוח PRK מהו

ניתוח PRK מהו? במהלך השנים האחרונות נעשה ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הליך מקובל ונפוץ מאד. יותר ויותר אנשים מעדיפים לעבור את הניתוח ולהיפטר מן המשקפיים

קראו עוד »
ניתוחים פלסטיים בישראל

בלוג Israel Plastic Surgery הוא בלוג אינפורמטיבי בנושא הניתוחים הפלסטיים כאן בישראל, אצלנו בבלוג תוכלו לקרוא מידע עדכני על הרופאים, על השיטות, על המחירים ועל

קראו עוד »