חיפוש

איך בודקים זכאות לקבלת פטור ממס הכנסה?

המון אנשים אזרחי המדינה שחלו במחלה קשה או עברו תאונה או כל אירוע רפואי אחר שהוביל לפגיעה ביכולת התפקוד שלהם, מגיעה להם הזכות לפיצוי כספי על פי חוק. בכדי להבין אם גם לגם יש זכאות לקבלת פטור ממס הכנסה, קודם כל חשוב שתכירו מה החוק אומר, ולאחר מכן, תוכלו להיכנס לתהליך של בדיקת זכאות על פי המקרה הפרטי שלכם.

 

מה החוק אומר

על פי סעיף תשע לפקודת מס הכנסה, נקבע כי אדם אשר סובל ממחלה קשה או פגיעה רפואית אחרת, זכאי לקבל פטור ממס הכנסה או החזרי מס רטרואקטיביים, הכל תחת הקריטריונים המפורטים בחוק.

 

לא מיידעים

אנשים רבים אינם מודעים לזכויות שלהם ולהטבות שמגיע להם לקבל כפיצוי מהמדינה במצבים שונים רבים, זאת מכיוון  שנראה כי מוסדות המדינה לא מיידעות את הציבור על הזכאות שלהם לקבלת פטור ממס ודברים נוספים. לכן, מעט אנשים מגישים בקשה לפטור, לעומת כמה אנשים שבאמת מגיע להם, לכן יש חשיבות רבה לעשות את הבירורים בעצמכם.

 

לא תמיד זה אוטומטי

ישנן סיטואציות של קבלת פטור באופן אוטומטי, אך מדובר בקומץ של מקרים, וברוב הסיטואציות קבלת הפטור אינה אוטומטית. בכדי לקבל את זכאותם לפטור ממס הכנסה אתם צריכים לעבור את התהליך כולו של הגשת הבקשה, איסוף המידע ועמידה בפני הוועדה הרפואית שתבחן את המקרה שלכם ותקבע לכם את אחוזי הנכות שיובילו לקבלת הפטור.

 

זכאות לפטור ממס הכנסה

הזכאים לפטור ממס הכנסה בשל סיבות רפואיות צריכים להיות בעלי נכות של כמאה אחוזים עבור ליקוי, או להיות בעלי נכות שעולה על שמונים ותשעה אחוזי נכות רפואית בשל מספר ליקויים, תקופת הנכות צריכה להגיע למספר ימים מסוים. שימו לך שהתנאים האלו משתנים מתקופה לתקופה וחשוב לעשור בירור מול הגופים הרלוונטיים לקבלת פרטים עדכניים.

 

החזרים בדיעבד

שימו לב, שאם לא הגשתם את הבקשה בעת תקופת הנכות, או בתחילתה, עדיין אתם יכולים להגיש את הבקשה לקבלת הפטור ולקבל החזרי מס בדיעבד. את הבקשה להחזרי מס ניתן להגיש גם לעד שש שנים אחורה. שימו לב שזו בירוקרטיה שלמה עם הרבה דקויות, ולפני כל צעד, צריך לעשות את הבירורים הרלוונטיים.

 

הגשת הבקשה

במידה ועדיין לא עברתם מול הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, אתם צריכים להגיש את הבקשה לפקיד השומה במס הכנסה באזור המגורים שלכם. יש טפסים למלא, בנוסף לאיסוף של כל המסמכים הרפואיים הקשורים למקרה שלכם, לאחר מכן הפקיד יעביר את החומרים האלו למוסד לביטוי לאומי ויקבעו לכם מועד לעמידה מול הוועדה הרפואית.

 

תתייעצו עם מומחים

בעת שאתם נכנסים לתהליך הזה, חשוב מאוד שתתייעצו עם אנשים מומחים, שיוכלו ללוות אתכם בתהליך ולהנחות אתכם לעשות הכל בצורה מסודרת ויסודית. בדרך הזו תבטיחו שהכל יתנהל הצורה הטובה ביותר בכדי שתוכלו לקבל את מה שהחוק עצמו אומר שמגיע לכם לקבל.

ניירות מחשבון ועט

אולי תאהבו גם את

הלבנת הון
מהם העונשים על הלבנת הון

הלבנת הון היא פעילות פלילית נרחבת ומזיקה המהווה איום רציני על המערכות הפיננסיות העולמיות. כאשר ההכנסות הבלתי חוקיות זורמות ללא הפוגה דרך רשתות ועסקאות מורכבות,

קראו עוד »
מס הכנסה
מה זה מקדמות מס הכנסה?

חלק שגרתי מהפעילות העיסקית שלנו כרוך גם בהתנהלות מול מס הכנסה, המעוניין לקבל את החלק המגיע לו באופן שוטף ולא להמתין עד לסוף השנה. תשלומים

קראו עוד »