חיפוש

האם מס הכנסה תמיד מוצאים את מי שמעלים מס?

בישראל שיטת המיסוי היא פרוגרסיבית – ככל שאדם מרוויח משכורת גבוהה יותר, כך עליו לשלם יותר מס בכל חודש. כל עובד בישראל נדרש לשלם מס הכנסה, כאשר הרכיב שמשתנה הוא גובה המס עצמו. פעמים רבות אנו נחשפים למקרים בהם עובדים לא מעוניינים לשלם את גובה המס שהם נדרשים לשלם, ומוכנים לעבור עבירה פלילית של העלמת מס על מנת להימנע מהתשלום. מהן ההשלכות של מעשה כזה?

 

מהן העלמות מס ומהן ההשלכות שלהן?

העלמת מס מתרחשת כאשר אדם לא משלם כנדרש את המיסים שעליו היה לשלם לפי חוק. ההעלמה עשויה להיעשות דרך הימנעות מדיווח על חלק מההכנסות של אותו עובד (כך שהמס שהוא יצטרך לשלם יהיה קטן יותר), דיווח על הוצאות פיקטיביות, ביצוע עסקאות פיקטיביות, דיווח על הוצאות פרטיות כעל הוצאות עסקיות ועוד.

ההשלכות של העלמת מס עשויות להיות רבות – וכוללות גם השלכות אישיות על עבריין המס, וגם השלכות על החברה בכללותה. העבריין עצמו עתיד להיענש בחומרה, שכן העלמת מס זוהי עבירה פלילית שבית המשפט נוטה להחמיר בעונשים שהוא משית עבורה. בנוסף, העלמת המס תירשם כרישום פלילי בתיק האישי של אותו אדם – וגם אם הוא יצא זכאי במשפט, הרישום הפלילי לא ייעלם. רישום זה עשוי להוות עבורו קושי להתקבל למקומות עבודה וללימודים בעתיד.

מבחינה חברתית וכלכלית, העלמת מס פוגעת בתחרות ההוגנת בשוק החופשי. אדם שעובד בתחום מסוים ומעלים מס, מקבל בצורה אוטומטית יתרון לא הוגן ולא חוקי על פני עובדים אחרים באותו התחום – כאשר יוכל להציע את מוצריו במחירים נמוכים ואטרקטיביים יותר.

 

האם תמיד יתפסו אדם שמעלים מס?

בשנים האחרונות רשויות האכיפה שמו לעצמן למטרה לצמצם עד כמה שניתן עבירות העלמת מס. הן עורכות רישומים מדוקדקים, ומשתמשות בכל האמצעים העומדים לרשותן על מנת לתפוס כל אדם שמעלים מס.

לא תמיד רשויות המס יצליחו במשימתן, וייתכן שיהיו עבריינים שיצליחו לחמוק מעונש. עם זאת, אותם עבריינים יאלצו לחיות בפחד מתמיד – שכן העובדה כי הם לא נתפסו עד כה, לא אומרת שהם לא ייתפסו בעתיד (ויקבלו עונש חמור יותר, ככל שהעבירה בוצעה לאורך זמן רב יותר).

 

החזרי מס – הדרך החוקית שלכם לשלם פחות מס הכנסה!

אחת הדרכים החוקיות לצמצם את תשלום מס ההכנסה אותו אתם נדרשים לשלם, הוא תהליך של קבלת החזרי מס. התהליך נעשה על ידי הגשת בקשה לרשויות המס, במידה ובדקתם את זכאותכם ונמצא כי אתם זכאים לקבל החזרים כאלו.

את הבקשה ניתן להגיש גם באופן רטרואקטיבי, עד שש שנות מס אחורנית. במידה ובקשתכם אושרה, תקבלו את סכום הכסף שמגיע לכם הישר אל חשבון הבנק. בדקו את זכאותכם, ואולי תוכלו לשלם פחות מס בדרך חוקית!

 

מס

אולי תאהבו גם את

הלבנת הון
מהם העונשים על הלבנת הון

הלבנת הון היא פעילות פלילית נרחבת ומזיקה המהווה איום רציני על המערכות הפיננסיות העולמיות. כאשר ההכנסות הבלתי חוקיות זורמות ללא הפוגה דרך רשתות ועסקאות מורכבות,

קראו עוד »
מס הכנסה
מה זה מקדמות מס הכנסה?

חלק שגרתי מהפעילות העיסקית שלנו כרוך גם בהתנהלות מול מס הכנסה, המעוניין לקבל את החלק המגיע לו באופן שוטף ולא להמתין עד לסוף השנה. תשלומים

קראו עוד »