חיפוש

ניתוח אף מהו

ניתוח אף מהו

ניתוח אף אסתטי הוא הליך כירורגי שנעשה עקב סיבות אסתטיות שגורמות למטופל/ת להרגיש חסרי ביטחון ודימוי עצמי נמוך, מכיוון שהאף הוא איבר דומיננטי בפנים, ניתוח לשינוי אף משפיע על הדימוי והביטחון העצמי באופן חיובי.

פגישת ייעוץ עם הרופא לפני ניתוח אף

אם אתם כבר יודעים שאתם רוצים לעבור ניתוח אף השלב הראשון יהיה להיפגש עם רופא מומחה בתחום, כדאי לשמוע המלצות קודמות על הרופא וכן לבקש ממנו תמונות של מטופלים, לפני ואחרי ניתוח האף. בפגישה הרופא יבצע אבחנה ראשונית בנוגע למבנה האף כדי לדעת מה יידרש וכיצד לעשות זאת, לאחר האבחון הרופא ישאל פרטים לגבי מצבכם הרפואי אם אתם מעשנים, נוטלים תרופות, ניתוחי אף קודמים במידה שביצעם כאלו, גיל, עבר רפואי ועוד. וכן, הרופא ידון אתכם על המניעים שהובילו אתכם לקראת ניתוח אף, על האופן בו תרצו שאפכם יראה לאחר הניתוח ועוד.

מהלך ניתוח אף

הניתוח מבוצע בהרדמה כללית או בהרדמה מקומית עם טשטוש עמוק ( סוג ההרדמה תבחר על ידי הרופא המנתח שישקול גם את העדפותיכם ) הניתוח אורך לרוב בין שעה לשעתיים ומתבצע בהתאם ל-2 טכניקות קיימות:

  1. טכניקה ראשונה היא ניתוח אף קלאסי שמתבצע דרך הנחיריים, באופן פנימי, על ידי שבירת עצמות ושיוף הסחוס הטכניקה הזאת יעילה מכיוון שלא נשארות בה צלקות חיצוניות וזמן ההחלה מהיר יותר.
  2. אופציה שנייה היא ניתוח אף פתוח שהא ניתוח מורכב יותר, ולרוב נעשה במקרים שבהם עשיתם כבר בעבר ניתוח אף ואתם מעוניים לתקן אותו או לאחר פציעה. החתכים בניתוח הנוכחי הם פנימיים וחיצוניים ולעיתים יש צורך להוסיף שתל. זמן ההחלמה ארוך יותר וההחלמה קשה יותר.
אף

החלמה מניתוח אף

לאחר הניתוח יש צורך בגיבוס האף לפרק זמן של שבוע לפחות בכדי למנוע ממנו תזוזות מיותרות, האזור יהיה נפוח וכואב בהתחלה אך מרבית הנפיחות תעבור עד שבעה או שמונה שבועות מיום הניתוח, כאשר הנפיחות באופן כללי צפויה להיעלם לגמרי במשך שנה מיום הניתוח.

במידה והכאבים חזקים ניתן להשתמש משככי כאבים קלים שלא מצריכים מרשם רופא כמו לדוגמא אקמול, הנפיחות והחבורות בפנים ייעלמו כמעט כולם תוך שלושה עד ארבעה שבועות.

במהלך השבועיים הראשונים ייתכן דימום קל מהאף זה נורמאלי לחלוטין, לאחר שבועיים עד שלושה סביר להניח כי תוזמנו לבדיקה שגרתית נוספת אצל הרופא המנתח בכדי לבדוק את התקדמות ההחלמה.

במשך כל תקופת ההחלמה יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת או גל מגע פיזי שעלול לגרום לתזוזה של האף, במידה והאף בכל זאת ספג חבטה יש להיוועץ ברופא המנתח בהקדם האפשרי בכדי לשלול תזוזה לא רצויה שעלולה לגרום להתאחות עקומה של האף.

אף 2

אולי תאהבו גם את

ניתוח מתיחת בטן מהו

ניתוח מתיחת בטן מהו? ניתוח מתיחת בטן הוא הליך כירורגי המומלץ לכל מי שמראה הבטן הרפויה מטריד אותו, מתיחת בטן היא למעשה מתיחה של שרירי

קראו עוד »
כמה עולה הגדלת חזה

כמה עולה הגדלת חזה? מחירי ניתוח הגדלת חזה וניתוחים פלסטיים בכללותם מושפעים מכמה משתנים אשר גורמים למחירים לעלות או לרדת ביחס למחיר המוצע בשוק, המשתנים

קראו עוד »
הגדלת חזה ללא ניתוח מהי

הגדלת חזה ללא ניתוח מהי המילה "ניתוח" הייתה ועודנה מרתיעה ומפחידה, ואין כמעט אדם שלא יפחד מניתוח הגדלת החזה בו יתבצעו חתכים עמוקים שיגרמו לתהליך

קראו עוד »